Inlägg från: Anonym (bjuder alltid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bjuder alltid)

Bjuder inte på mat pga ekonomi

Jag upplever faktiskt att vi i bekantsapskretsen som har det mer knapert är de som bjuder barnens kompisar på mat mest frikostigt. De som har det bättre ställt bjuder mindre.

Jag ser alltid till att alla barn som är hemma vid middagstid får mat, om deras föräldrar inte säger något annat, trpts att jag tjänar bara precis över socbidrag, och får gå dit om jag till exempel haft några vabdagar. 

• Anonym (bjuder alltid)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-09-22 20:01:08 följande:
    Låter inte så smart att bjuda andras barn på mat om du måste gå till soc efter några vab-dagar
    Kanske inte ekonomiskt, men livet har andra värden också. 
  • Anonym (bjuder alltid)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-09-23 07:54:07 följande:
    Inte så konstigt att visss behöver ekonomiskt med ett sånt tänk. Finns ju saker som är gratis som man kan vara generös med istället.
    För oss är det naturligt att samlas kring mat, och en självklar del i att vara ett samhälle. It takes a village, eller hur. De dom vill bjuder, och som jag skrev från början är min observation att de som har minst bjjdrt mest på mat. Kanske är orsaken just att vi rätt enkelt kan koka mer pasta eller potatis och dela köttbullarna på flera, elle låta ungarna svänga ihop en extra scones eller lite chokladbollar, men inte bjuda på bio eller lekland eller annat sånt.

Men alla gör just som de vill. Ingen kräver något och ingen förväntar sig något. 
Svar på tråden Bjuder inte på mat pga ekonomi