Inlägg från: Anonym (l) |Visa alla inlägg
  • Anonym (l)

Bjuder inte på mat pga ekonomi

Anonym (m) skrev 2025-09-22 16:59:52 följande:

Verkar jättekonstigt, tror vederbörande att aldrig dens unge kommer bli bjuden? Eller varför skulle de förlora på det ekonomiskt?

Snarare ditt tvivel som är jättekonstigt. Har man knappt råd att ge sina egna barn mat idag spelar det ingen roll om Kurt bjuder ditt barn på mat om tre veckor.
  • Anonym (l)
    Anonym (m) skrev 2025-09-22 17:44:24 följande:
    Om det är så extremt på gränsen möjligen. Men det vet vi ju inte. Och har ungen aldrig blivit bjuden eller fått gratis mat någonstans tidigare? Eller någon annan av familjemedlemmarna som ingår i hushållsekonomin?
    Det är vanligtvis inte en krav att bjuda tillbaka om någon bjuder ens barn på mat utan ett val den föräldern gjort att ge mat åt ett annat barn.
  • Anonym (l)
    jenniferlopez skrev 2025-09-23 21:18:41 följande:

jag står fast vid att det är en felprioritering att inte bjuda sina barns vänner på mat. Ett stort paket pasta kostar typ ingenting.

vem säger att pastan är det dyra i en maträtt hahahahaha
  • Anonym (l)
    jenniferlopez skrev 2025-09-23 21:07:17 följande:

ops jag snälltolkade dig att du faktiskt bjudit barnen på mat men sedan slutat, ser nu att du vart snål rakt igenom. Barn minns sådant varande du vet. 

Du måste vara bitter om du minns sådant sen du var barn med denna inneboende aggression. Jag minns snälla föräldrar till mina vänner, om de bjöd på middag eller inte kommer aldrig spela någon roll för mig.
  • Anonym (l)
    jenniferlopez skrev 2025-09-23 21:25:48 följande:

ingen? Det är ju exakt min poäng. Pasta är svinbilligt och lätt att göra mycket av om ekonomin är dåligt. 

hellre bjuda på enkel pasta än inget alls. 

Du var mig en.... Skål

snacka om att vara mer pinsam med att servera enbart pasta än att skicka hem någon

Svar på tråden Bjuder inte på mat pga ekonomi