Inlägg från: Anonym (på spåren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (på spåren)

Växa upp i ett hem där föräldrarna inte har gäster

Något är TS ändå på spåren. Förvisso bjöd mina föräldrar hem gäster när jag var barn, men då fick vi barn inte vara i närheten. Vi skickades ut, till mormor/farmor när vi var små, till en gammal stuga när vi var stora nog att "klara oss själva". Stugan låg en halvtimme ungefär bort med bil, så vi dumpades där med lite mat och sen kom mamma eller pappa och hämtade oss två dagar senare. Jag antar att de behövde sova av sig efter festen.

• Anonym (på spåren)
    Anonym (ABC321) skrev 2025-09-23 19:09:29 följande:
    Anledningen att ni inte fick vara hemma kanske var för att de hade sex fester?
    Möjligt, vem vet. 
  • Anonym (på spåren)
    Anonym (sköldmö) skrev 2025-09-23 19:38:44 följande:
    Eller för att det söps hejdlöst och de behövde sova ruset av sig efteråt. Detta är troligare än sexpartyn, även om båda förstås kan ha förekommit.

Märkligt och ansvarslöst beteende oavsett, att köra iväg sina ungar till en stuga? Och lämna dem där i flera dagar? Hur gamla var ni? Hur ofta hände detta? 

Det är helt ok att vilja ha barnfritt ibland, det har vi också haft, men aldrig på det sättet. Och inte varje gång man har gäster eller är bortbjuden. Våra barn är en del av familjen och får självklart vara med, utom kanske vid vissa tillfällen.
    Troligt att det söps. 

Från jag var 8 gjorde de så. Min storebror var då 10 och de ansåg att han var gammal nog att ta hand om mig och vår lillebror på 6. Det var en fest var 4-6 vecka.
Svar på tråden Växa upp i ett hem där föräldrarna inte har gäster