• Anonym

Växa upp i ett hem där föräldrarna inte har gäster

I mitt föräldrahem hade vi sällan gäster, i stort sett aldrig med lagad mat. Om ens någonsin. Det dracks kaffe vid de sällsynta besöken.

Vi var inte heller så mycket hos andra, mer än hos min faster. Det var enklast att vara hos henne av många anledningar, plus att hon var en riktig matlagningsälskare samt bakade hellre än gärna.

Annars var vi mest hemma. Sedan när min pappa gick bort i mina tidiga tonår blev det ännu mindre och jag var mer och mer borta hos kompisar, sen träffade min mamma en "vän" som hon besökte varje lördagkväll.

Det har fortsatt så för mig i vuxen ålder, jag är inte alls intresserad av besök här hemma. Trivs bäst själv eller med särbon. Mina barn är utflugna, ingen av dem är mer intresserade än jag.
    En av sönerna får dock foga sig för sin supersociala fru, så där är det besök lite då och då. Händer att vi (jag och särbon) hälsar på också men sällan på mer än en kaffe.

Alla är inte så himla sociala av sig, jag gillar lugn och ro. Numera har jag ingen diskmaskin längre heller, gör det inte direkt mer lockande att ha en massa gäster och ett påföljande diskberg...

Svar på tråden Växa upp i ett hem där föräldrarna inte har gäster