Inlägg från: Anonym (Bee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bee)

Är mäklare verkligen värd pengen?

Jag har sålt en bostadsrätt genom Hemverket. Det blev ungefär halva kostnaden mot en vanlig mäklare.

De står för fotografering (jättebra fotograf i Stockholmsområdet) och annons på deras hemsida och på Hemnet, fast det senare kostade lite extra har jag för mig. Samt alla olika blanketter, som köpeavtal och köpebrev med viktig information inskriven. Samt en folder med information om bostaden som man har liggande framme under själva visningen.

Sedan fick jag själv ta fram info om bostaden från bostadsrättsföreningen samt planritning (som inte behöver vara  exakt. De fixade till den lite före de la upp den.)

Visningen fick jag sköta själv, men de skickade med skyltar som man kunde sätta upp på visningsdagen.
    Energideklarationen hade jag kvar från köpet av lägenheten två år tidigare.

Det enda de missade var att sätta en liten blänkare om visningsdag på själva fotot på presentationen. Det borde ha stått där, men de glömde.

Det var kort om tid till det visningsdatum jag hade valt och.jag själv glömde att kolla att datymet stod på fotot. Däremot stod visningsdatumet mes längre ner i presentationen.

• Anonym (Bee)

Tillträdeshandlingar sköts av hemverket och banken. 

Det finns tydligen en liknande mäklarfirma som heter Privatmäklarna också.

• Anonym (Bee)

Ja, och så fick jag.fixa plastfoldrar till visningsexemplaren med info om bostaden, och hållare till visningskyltarna. Tog en ståltrådsgalge och snurrade isär och formade till en hållare. På andra sidan tog jag ett blomstersöd i metall och formade om.

Svar på tråden Är mäklare verkligen värd pengen?