Inlägg från: Anonym (en tanke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en tanke)

Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?

Jag tänker precis som någon annan i tråden att människor har olika behov av egentid och återhämtning. Min särbo har stort behov av egentid. Nu är alla våra barn utflugna och vi bor 5 km från varandra. Men vi ses bara på helgerna, för både han och jag är trötta efter våra jobb på vardagarna. Jag måste gå upp tidigt för att åka till jobbet. Vissa helger behöver han lite egentid mitt på dagen också. Då brukar han se på fotboll. 

När våra barn bodde hemma, anpassade vi oss efter det. Barnen har alltid gått först. 

Vi har varit tillsammans i 9 år och har det fantastiskt tillsammans just för att vi låter den andra ha utrymme för sina egna behov, tror jag. 

• Anonym (en tanke)
    Snapchat2025 skrev 2025-09-28 23:41:57 följande:
    Ja det får nog bli så, att jag berättar om mina behov och förväntningar så får vi se hur och om vi kan mötas. Lärde mig av mina förra relation att kommunikation är A och O.
    En sak till. Detta har vi pratat om mycket i vår relation. Att många människor idag verkar se förhållanden som något som ska ge en något. Partnern ska tillfredsställa och ge bekräftelse på olika sätt. Vad får jag ut av denna relationen, så verkar många resonera. 

Vi resonerar annorlunda, vi är inte alls tillsammans för att få ut olika saker av förhållandet utan enbart för att vi älskar varandra, känner en samhörighet och hela tiden vill varandra väl. Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka skillnaden, hoppas att ni som läser förstår. 
Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?