• Snapchat2025

Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?

Jag och min kille har varit tillsammans i 3 månader, han har sin 10-åring vv och jag har barn varannan helg, vi har barnen samma helg.
    Nu till saken, vi träffas den helg vi inte har barn då fredag-söndag. I dagsläget sover vi alltså ihop 4 dagar i månaden. Bor 3 mil ifrån varandra. Jag har föreslagit att ses någon mer dag den veckan han inte har barn. T ex idag söndag, bara få ses på kvällen och sova ihop. Då heter det att "han har behov av egentid efter sin Pappavecka". Visst jag kan köpa det men om han barn vv och vill satsa på en relation bör man inte vilja ge mer då den barnfria veckan till sin partner? Jag har behov av att ses mer än 4 dgr på en månad. Ibland ses vi tillsammans med hans barn men då blir det ingen kvalitetstid för relationen med närhet t ex på samma sätt som om vi är själva!
    Hur tänker ni kring detta?

• Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?
  • Anonym (Situationen)

Att det ni behöver tyvärr är oförenligt med er situation. 

• Snapchat2025
    MsM84 skrev 2025-09-28 19:36:23 följande:

Ni måste väl kunna ses under vardagarna?

Jag föreslår det, exv idag söndag när han lämnat sitt barn. På måndagar är han så trött efter jobbet och tisdagen tränar han...Vi ska ses nu på fredag och jag sa att han vet var jag finns om han vill ses innan det. "Får se om energin kommer tillbaka annars får vi sikta på fredag" blev svaret. Jag funderar på om han verkligen har kapacitet nu att satsa på en relation.
  • Anonym (A)

Kan ni inte ses på vardagarna?

• Anonym (Situationen)

Det jag menar är att man behöver det man behöver. Du frågar "bör man inte vilja ge mer då den barnfria veckan till sin partner". Ni har träffats i tre månader och han vill ha egentid. Jag tror det är något du får acceptera eller så får du gå vidare. För man "bör" inte vilja något. Man vill det man vill.

• Snapchat2025
    Anonym (Situationen) skrev 2025-09-28 19:36:29 följande:

Att det ni behöver tyvärr är oförenligt med er situation. 

Eller hur. Jag har behov av att ses åtminstone en dag den barnfria veckan & då behöver han återhämtning från sin "barnvecka" 😅
  • Anonym (Gg)

Att han inte VILL ses oftare eller ses på vardagarna låter ju skumt. Han har barnen bara halvtid men behöver ändå återhämta sig? 

• Anonym (ss)
    Anonym (Gg) skrev 2025-09-28 20:08:07 följande:

Att han inte VILL ses oftare eller ses på vardagarna låter ju skumt. Han har barnen bara halvtid men behöver ändå återhämta sig? 

Att olika personer har olika behov av återhämtning är inte konstigt. Han jobbar även så det är inte enbart återhämtning efter barnen.
  • Snapchat2025
    Anonym (Gg) skrev 2025-09-28 20:08:07 följande:

Eller hur. Eller så är vi bara väldigt olika. Han har barn varannan vecka men har höga krav på sig själv som förälder. Har förstått att jobbet är en stressfaktor också så två delar som skapar inre stress. Därför funderar jag på om han verkligen är redo för en relation just nu eller att kunna möta mina behov. Likväl att han har behov av egentid så kan ju jag ha behov av att ses mer och där blir det en krock. Men jag vill inte bygga en relation på att ses 4 dgr i månaden när det bara är 3 mil mellan oss, skillnad om det var längre avstånd mellan oss.
  • Anonym (Gg)
    Anonym (ss) skrev 2025-09-28 20:14:06 följande:
    Att olika personer har olika behov av återhämtning är inte konstigt. Han jobbar även så det är inte enbart återhämtning efter barnen.

Jag håller faktiskt inte med. fast de flesta föräldrar jobbar? och har barnen heltid,
    är man så slut efter att ha tagit hand om sina egna barn halvtid så är kanske inte ett förhållande något man bör satsa på i så fall. 

Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?