Inlägg från: En glad tjej |Visa alla inlägg
  • En glad tjej

Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?

Snapchat2025 skrev 2025-09-28 19:33:13 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i 3 månader, han har sin 10-åring vv och jag har barn varannan helg, vi har barnen samma helg.
    Nu till saken, vi träffas den helg vi inte har barn då fredag-söndag. I dagsläget sover vi alltså ihop 4 dagar i månaden. Bor 3 mil ifrån varandra. Jag har föreslagit att ses någon mer dag den veckan han inte har barn. T ex idag söndag, bara få ses på kvällen och sova ihop. Då heter det att "han har behov av egentid efter sin Pappavecka". Visst jag kan köpa det men om han barn vv och vill satsa på en relation bör man inte vilja ge mer då den barnfria veckan till sin partner? Jag har behov av att ses mer än 4 dgr på en månad. Ibland ses vi tillsammans med hans barn men då blir det ingen kvalitetstid för relationen med närhet t ex på samma sätt som om vi är själva!
    Hur tänker ni kring detta?

Som jag känner igen mig i vad du skriver. Jag var tillsammans med en kille som inte hade lika stora behov som jag att ses, det blev EN övernattning på helgen. Han hade inget behov av att prata i telefon så vi hördes väl varannan vecka. Han hade inte samma behov av närhet och sex som jag. Tyvärr lät jag det fortgå i nästan två år. Jag vet hur jag vantrivdes men ville få det att fungera. Tack och lov tog det slut och ett tag efter träffade jag en man som är på min nivå och matchar mig på alla sätt.

TS, jag tror inte det kommer hålla mellan er. Behov av egentid ibland är väl ok men ni bor bara tre mil ifrån varandra och borde kunna ses oftare. Jag och min särbo är också trötta efter jobb, vi ses ändå ofta, käkar och däckar i soffan ihop. Vi bor ca 3.5-4 mil ifrån varandra. 
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-09-30 08:18:55 följande:
    Eller hur borde vi, han kan ju komma till mig, få middagen serverad mysa i soffan och sen sova ihop. För mig skulle det betyda så mycket. Får bli mer tydlig i min kommunikation helt enkelt och se om vi kan mötas!
    Ja, var tydlig redan nu. Är han inte villig att träffas oftare skulle jag tolka det som att han inte är så intresserad, tyvärr. Du tycker redan att det är ett problem och det har bara gått tre månader, du förtjänar någon som har samma behov som du.
  • En glad tjej
    Anonym (Separerad) skrev 2025-09-30 06:48:53 följande:

Jag och nuvarande har träffats i ca 1,5 år. Har ca en timmes resväg emellan oss. Han har sina barn varannan vecka, jag "är av" med mina varannan helg plus lite längre tid på loven. Det ger en potential på att ses två helger i månaden. Vissa månader blir det så, andra månader en gång. Ibland dröjer det längre emellan gångerna. 

Livet kommer helt enkelt emellan. Han har hus och saker som behöver fixas där, vi har vänner vi vill kunna träffa eller någon aktivitet vi vill kunna göra. Oftast åker jag till honom just för huset, hjälper till med det jag kan helt enkelt där. Är det lov och ingen av oss har barnen så kan det bli att jag åker hem på måndagen inte och åker direkt till jobbet från honom. 

Vi chattar med varandra varje dag. Önskar god morgon och god natt. Kollar läget hur dagen varit och diskuterar annat vi sett eller saker som skett. 

Skulle jag vilja ses varje gång vi är barnfria? Absolut. Har jag sagt det? Definitivt då vi redan från start sagt att vi ska vara ärliga med sådant. Kan han ge mig mer just nu? Nope, men jag älskar honom och accepterar att det är som det är. 

Ingen av oss har träffat den andres barn ännu. Att ha gjort det efter 3 månader är för mig ett vansinne. 

Vilken tur ni är på samma nivå. Ett sådant upplägg hade inte fungerat för mig. Träffas man så sällan lär man inte känna varandra på djupet särskilt snabbt så jag förstår att ni inte träffat varandras barn än. 
  • En glad tjej
    Anonym (Separerad) skrev 2025-09-30 20:11:49 följande:
    Vi träffades första gången för 25 år sedan men återfick kontakten för 2 år sedan. 

Vad gäller att lära känna varandra på djupet, det gör man när man pratar, chattar och diskuterar med varandra. 

Även om vi hade setts varje vecka så hade jag aldrig introducerat en ny partner inom 3 månader. Man har nollkoll på den andre på så kort tid vilket ju är helt uppenbart i ditt fall eftersom du redan börjat tveka på om det är rätt. Är det rätt då mot barnen att ni plötsligt försvinner ur deras liv lagom när de börjat lära känna er? Snacka om att skapa otrygghet. 
    Hmmm, jag är inte trådstartaren, bara en som svarar i tråden. Jag och min särbo har vuxna barn och vi är på samma nivå med att träffas och han är absolut rätt för mig.

Jo, du har rätt, man lär känna varandra på djupet när man pratar men hur den andra personen är hemma exempelvis ser man ju bara när man träffas.
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-09-28 19:33:13 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i 3 månader, han har sin 10-åring vv och jag har barn varannan helg, vi har barnen samma helg.
    Nu till saken, vi träffas den helg vi inte har barn då fredag-söndag. I dagsläget sover vi alltså ihop 4 dagar i månaden. Bor 3 mil ifrån varandra. Jag har föreslagit att ses någon mer dag den veckan han inte har barn. T ex idag söndag, bara få ses på kvällen och sova ihop. Då heter det att "han har behov av egentid efter sin Pappavecka". Visst jag kan köpa det men om han barn vv och vill satsa på en relation bör man inte vilja ge mer då den barnfria veckan till sin partner? Jag har behov av att ses mer än 4 dgr på en månad. Ibland ses vi tillsammans med hans barn men då blir det ingen kvalitetstid för relationen med närhet t ex på samma sätt som om vi är själva!
    Hur tänker ni kring detta?

Hur har det gått TS?
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-10-20 10:40:45 följande:
    Tack för att du frågar ❤️
    Jo, vi ses fortfarande på samma sätt. Känns nästan som vi ses mer de veckor han har sin dotter(!) Hon älskar min hund så de är hos mig typ 2 dgr i veckan. Lite galet ändå, vi ses mer den veckan han har sin dotter än när han inte har henne. Visst är det mysigt att ses och bara få vara nära men det blir inte samma kvalitetstid för mig när dottern är med såklart. Måste steppa upp nu och snacka med honom, där är mitt problem dock, kommunikation, MEN något jag jobbar på sen min förra relation och har kommit en bit på väg men har jobb kvar. Vi är olika som personer, i början kändes det ändå som en bra match, nu kanske vi ändå är lite FÖR olika. Problemet är att jag känner mig lite hämmad, nästan feg att prata med honom men för min egen skulle måste jag ta tag idet. Men som sagt kommunikation i en relation är inte min starka sida, det va ett stort problem i mitt äktenskap. Sen är det väl det att jag tycker om honom så himla mycket som gör det svårare men man LEVER bara ett liv och då ska det banne mig vara bra. 
    Jag var ihop med en kille som knappt ville ses. Jag anpassade mig men mådde dåligt. Tack och lov tog det slut och jag är idag tillsammans med en man som är som jag. Vill träffas oftare och prioriterar relationen lila högt som jag.

Du måste prata med din kille, vara tydlig med vad du vill. Har du tvivel är han kanske inte rätt för dig?
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-10-26 00:05:52 följande:
    Jag respekterar det men jag längtar även efter mer tid med honom på hans barnfria vecka. Jag tycker jättemycket om honom men mina känslor svalnar om jag inte kan få mer tid med honom, så är jag, det är mitt behov, att ses mer än 4 ggr/månad. Kan vi inte mötas och kompromissa så kanske vi inte är rätt för varandra. Alla människor har ju olika behov. Vi pratade inte om hur mycket tid vi vill och kan investera i en relation innan vi blev ihop och det blev en lärdom för mig. Jag jobbar hemifrån och behöver bara en dator så jag skulle kunna hänga hos honom en eller två vardagar på hans barnfria vecka men vi får se hur det blir. Jag kräver inte att vi ska sitta ihop då.
    Nej, ni är nog inte rätt för varandra. Du är inte nöjd och det kommer nog inte bli bättre heller.

Jag, som är mycket för att träffa min särbo så ofta som möjligt, kan inte förstå hur man kan tycka det räcker att träffas en gång i veckan om man har möjlighet att ses mer. Jag och min särbo kan ligga i varsin del av soffan, kolla på mobilerna och vara asociala ett tag. Men känslan av att han finns där är mysig. Tack och lov är han som jag där så vi ses så ofta vi kan.
  • En glad tjej
    Anonym (Separerad) skrev 2025-10-27 15:50:06 följande:
    Jag ligger på honom och kollar mobilen 🤭 eller på morgonen, då vaknar han före mig och kollar mobilen samtidigt som jag har honom som huvudkudde/gosedjur. Tankar så mycket närhet jag kan helt enkelt mellan gångerna vi ses och tack och lov så är han helt ok med det, på samma vis som jag är ok med att det ibland inte blir exakt varannan helg då vi båda är barnfria. 
    Ja, det händer att jag också ligger på min särbo och kollar mobilen haha. 

Vilken tur att ni är ok med frekvensen av att ses. Jag träffar min särbo varje helg och även mitt i veckan. Saknar honom ändå när vi inte ses.
  • En glad tjej
    Anonym (lisa) skrev 2025-10-27 18:41:36 följande:
    Nu har jag läst alla dina inlägg och jag skriver det här med största möjliga respekt och tydlighet. Om jag hade en partner som gör som du gör, som vill det du vill så hade jag kvävts. Det betyder inte att jag tror att det är nåt fel på dig, utan det är bara inte det jag vill ha. Jag vill ha frihet och egentid och klarar inte av närhetskrav. Kanske är så han funkar också. Vi alla är olika helt enkelt. 
    Anonym (lisa) skrev 2025-10-27 18:41:36 följande:
    Nu har jag läst alla dina inlägg och jag skriver det här med största möjliga respekt och tydlighet. Om jag hade en partner som gör som du gör, som vill det du vill så hade jag kvävts. Det betyder inte att jag tror att det är nåt fel på dig, utan det är bara inte det jag vill ha. Jag vill ha frihet och egentid och klarar inte av närhetskrav. Kanske är så han funkar också. Vi alla är olika helt enkelt. 

Vad gör TS som är så hemskt? Hon är kär, vill träffa sin kille mer än fyra dagar i månaden. Är det för mycket begärt? Det tycker verkligen inte jag, speciellt då de inte bor så långt ifrån varandra heller. 
  • En glad tjej
    Anonym (ManR) skrev 2025-10-28 06:16:08 följande:
    Hon gör inget fel.
    Om hon vill ha en framtid med den här mannen behöver hon dock fråga sig hur hon kan göra för att han ska känna sig mer avslappnad i hennes sällskap.

Vad jag kan läsa av situationen är att hon behöver lära sig att umgås med honom utan att få bekräftelse. Antagligen det som gör att han känner att han vill ha space 

Sett över ett längre perspektiv behöver ett par lära sig att ha "egen tid" även om man är på samma ställe. 
    Hmm, vet inte riktigt vad jag ska svara....Hon ska inte behöva göra något för att han ska känna sig avslappnad i hennes sällskap. Om han inte är avslappnad är de uppenbarligen inte rätt för varandra.

Sen att behöva "lära" sig umgås med sin partner utan att få bekräftelse låter absurt. Är man en person med bekräftelsebehov försvinner inte detta och jag anser att det är inget man ska behöva lära sig vara utan heller. Både jag och min partner vill bli bekräftade. Detta gör vi genom närhet, säga fina ord till varandra. Dock inte hela tiden men absolut varje gång vi ses. 

Att ses fyra dagar av 30 är väl definitivt att ge sin partner egentid? 
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-10-28 07:08:06 följande:
    Nu fattar jag inte. Hur har du tolkat det att jag inte får bekräftelse när vi väl ses? Det är något jag verkligen får. Vi har samma kärleksspråk, fysisk beröring och vi BÅDA har svårt att låta bli varandra om vi t ex sitter i soffan. En annan skrev att hen skulle känna sig kvävd av mitt beteende. Mitt  önskemål är bara att få ses på tu man hand mer än 4 dagar per månad. Och den barnfria veckan (när vi väl kan ses på tu man hand) önskar jag mer än bara tid på helgen. En till två dagar under veckan. Jag kan umgås utan att behöva va klängig, bara få vara på samma plats, käka middag ihop, sova ihop är allt jag önskar. 
    TS!
    Jag har skrivit en hel del till dig och jag lider med dig! Du ska inte behöva nöja dig eller anpassa dig, du bör träffa en som har samma behov som du. Du ska inte behöva anpassa dig sönder och samman. Jag har varit på samma plats som du, aldrig mer säger jag! Nu har jag äntligen träffat mannen med stort M som ger mig allt det där jag tidigare saknat!
  • En glad tjej
    Anonym (ManR) skrev 2025-10-28 10:20:54 följande:
    Som människa måste man jobba på sin självkänsla på så vis att man klarar sig bra utan bekräftelse.

Finns inget jobbigare än folk som behöver ständig bekräftelse för att inte må dåligt. Dessa individer finns det ingen som orkar med i längden. 
    Vilken tur min partner och jag är likadana då! Vi behöver verkligen inte ständig bekräftelse men att vara tillsammans med någon som inte bekräftar en är ju inre heller bra. Då vet man inte vad hen känner för en.
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-10-28 10:20:34 följande:
    - "En glad tjej",  vi verkar vara lite lika varandra 🤗 Kul att du träffat rätt. Man får lära sig på vägen och troligtvis är jag och min kille för olika helt enkelt. Svårare behöver det inte vara. Vi har olika behov. Punkt. Får lite känslan av många inlägg här att det är mig det är fel på, att jag är för klänning och kväver etc. Men kanske ser det ut så i dagens samhälle för många, att de inte vill prioritera en relation. Det är ju iof 26 år sen jag va ute på "marknaden" 😅 Men man lever bara en gång och då vill jag leva fullt ut och tillsammans med någon som vill spendera tid tillsammans med mig ❤️
    Helt rätt! 
    Det finns en som du, jag lovar. I en äkta relation ska man inte behöva ge avkall på sånt som är viktigt för en. 
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-10-30 00:28:04 följande:
    NU HAR VI AVSLUTAT RELATIONEN. FICK DEN HÄR VECKAN BEVIS PÅ ATT VI INTE VILL SATSA LIKA MYCKET TID TILL ATT SES SÅ DET BLEV ETT LÄTT BESLUT. 
    Du är stark, du klarar detta! Och jag lovar, du är värd en man som vill träffas lika ofta som du! De finns, jag lovar ❤️
  • En glad tjej
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-30 07:17:58 följande:
    Tills hon träffar nästa man som inte heller kommer vara perfekt.
    Grundläggande behov tycker jag inte man ska behöva vara utan. Att vilja träffa sin partner är väl något man inte ska behöva kompromissa med. Nej, ingen är perfekt men man bör ju vara på samma nivå när det gäller att vilja ses!
Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?