• Snapchat2025

Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?

Jag och min kille har varit tillsammans i 3 månader, han har sin 10-åring vv och jag har barn varannan helg, vi har barnen samma helg.
    Nu till saken, vi träffas den helg vi inte har barn då fredag-söndag. I dagsläget sover vi alltså ihop 4 dagar i månaden. Bor 3 mil ifrån varandra. Jag har föreslagit att ses någon mer dag den veckan han inte har barn. T ex idag söndag, bara få ses på kvällen och sova ihop. Då heter det att "han har behov av egentid efter sin Pappavecka". Visst jag kan köpa det men om han barn vv och vill satsa på en relation bör man inte vilja ge mer då den barnfria veckan till sin partner? Jag har behov av att ses mer än 4 dgr på en månad. Ibland ses vi tillsammans med hans barn men då blir det ingen kvalitetstid för relationen med närhet t ex på samma sätt som om vi är själva!
    Hur tänker ni kring detta?

• Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?
  • Anonym (tack för kaffet)

Men äh, han vill ju bara ha sex och sen tackar han för sig till nästa gång.

Tror inte riktigt på att den mannen är kär i dig på det sätt som du önskar.

• Snapchat2025
    Jimmy75 skrev 2025-09-30 02:44:13 följande:

Det jag kan säga är väl att jag, efter lång tid, har förstått att min tillgänglighet kanske inte matchar en eventuell partners just nu och att jag behöver vara väldigt tydlig och öppen med det. Vad som passar för ett par kan ju variera både över tid och beroende på vilket par. Jag vet inget om din kille, men en del insikter om sig själv tar längre tid än andra att komma på. Han kanske vill och önskar något annat än vad han förmår och vad som är realistiskt. Det enda du kan göra, eller rättare sagt det bästa du kan göra, är att kommunicera tydligt vad som är viktigt för dig. Med tydligt menar jag inte din egen version av tydligt, för där kör vi ofta fast....vi utgår från vad vi själva anser tydligt, vilket inte alls behöver vara det för mottagaren. Så förvissa dig om att han har förstått vad du säger så som DU menar att det ska förstås, därefter har du förutsättningarna att se hur han agerar. I det fallet är det förstås inte bara orden som räknas...för han kan som sagt vilja en sak, men inte ha förutsättningarna för att ro det i land. Det kan ju också, i den bästa av världar bli ett uppvaknande och insikt för honom. Det kanske går upp för honom att du är värdefull för honom och att han behöver börja prioritera annorlunda om han vill behålla dig.

Var bara klar över vad du själv vill först...ibland vet vi inte det heller så bra som vi tror, och då kan vi själva råka bli otydliga...och let´s face it 😄 det är ju det ABSOLUT sämsta man kan vara till en man om man vill få ut något vettigt 😄

Tack för dina ord! ❤️
  • Snapchat2025
    En glad tjej skrev 2025-09-30 06:22:39 följande:
    Som jag känner igen mig i vad du skriver. Jag var tillsammans med en kille som inte hade lika stora behov som jag att ses, det blev EN övernattning på helgen. Han hade inget behov av att prata i telefon så vi hördes väl varannan vecka. Han hade inte samma behov av närhet och sex som jag. Tyvärr lät jag det fortgå i nästan två år. Jag vet hur jag vantrivdes men ville få det att fungera. Tack och lov tog det slut och ett tag efter träffade jag en man som är på min nivå och matchar mig på alla sätt.

TS, jag tror inte det kommer hålla mellan er. Behov av egentid ibland är väl ok men ni bor bara tre mil ifrån varandra och borde kunna ses oftare. Jag och min särbo är också trötta efter jobb, vi ses ändå ofta, käkar och däckar i soffan ihop. Vi bor ca 3.5-4 mil ifrån varandra. 
    Eller hur borde vi, han kan ju komma till mig, få middagen serverad mysa i soffan och sen sova ihop. För mig skulle det betyda så mycket. Får bli mer tydlig i min kommunikation helt enkelt och se om vi kan mötas!
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-09-30 08:18:55 följande:
    Eller hur borde vi, han kan ju komma till mig, få middagen serverad mysa i soffan och sen sova ihop. För mig skulle det betyda så mycket. Får bli mer tydlig i min kommunikation helt enkelt och se om vi kan mötas!
    Ja, var tydlig redan nu. Är han inte villig att träffas oftare skulle jag tolka det som att han inte är så intresserad, tyvärr. Du tycker redan att det är ett problem och det har bara gått tre månader, du förtjänar någon som har samma behov som du.
  • jenniferlopez

Akta dig så du inte gör för mycket för den här mannen. Att du ska laga mat, servera honom, troligtvis ha sex sen åker han hem och har sin egentid gör att han bara kommer bli ännu mer bekväm. 

jag hade backat helt och låtit honom visa att vill ha DIG och gör lite efforts för ert förhålland. 

kvinnor är väldigt snälla och duktiga på att hoppas på att en man ska ändras och se potentialen i vad han hade kunnat göra. Gör inte det. Så han beter sig nu är en reflektion av hur han känner för dig Och det kommer troligtvis inte ändras. 

• exandthecity
    Jimmy75 skrev 2025-09-30 02:44:13 följande:

Det jag kan säga är väl att jag, efter lång tid, har förstått att min tillgänglighet kanske inte matchar en eventuell partners just nu och att jag behöver vara väldigt tydlig och öppen med det. Vad som passar för ett par kan ju variera både över tid och beroende på vilket par. Jag vet inget om din kille, men en del insikter om sig själv tar längre tid än andra att komma på. Han kanske vill och önskar något annat än vad han förmår och vad som är realistiskt. Det enda du kan göra, eller rättare sagt det bästa du kan göra, är att kommunicera tydligt vad som är viktigt för dig. Med tydligt menar jag inte din egen version av tydligt, för där kör vi ofta fast....vi utgår från vad vi själva anser tydligt, vilket inte alls behöver vara det för mottagaren. Så förvissa dig om att han har förstått vad du säger så som DU menar att det ska förstås, därefter har du förutsättningarna att se hur han agerar. I det fallet är det förstås inte bara orden som räknas...för han kan som sagt vilja en sak, men inte ha förutsättningarna för att ro det i land. Det kan ju också, i den bästa av världar bli ett uppvaknande och insikt för honom. Det kanske går upp för honom att du är värdefull för honom och att han behöver börja prioritera annorlunda om han vill behålla dig.

Var bara klar över vad du själv vill först...ibland vet vi inte det heller så bra som vi tror, och då kan vi själva råka bli otydliga...och let´s face it 😄 det är ju det ABSOLUT sämsta man kan vara till en man om man vill få ut något vettigt 😄

Du verkar ha enormt stor tillgänglighet avseende att skriva långa svar på folks trådar på FL. Selektivt tillgänglig, eller???
  • Jimmy75
    exandthecity skrev 2025-09-30 11:02:38 följande:
    Du verkar ha enormt stor tillgänglighet avseende att skriva långa svar på folks trådar på FL. Selektivt tillgänglig, eller???
    På vilket vis menar du att jag är selektiv? Har jag missat svara på något jag borde ber jag om ursäkt och gärna en påminnelse. Är långa svar ett problem?
  • Anonym (Separerad)
    exandthecity skrev 2025-09-30 11:02:38 följande:
    Så att ha en stund över här och där då man kollar tex Familjeliv är likvärdigt tid att lägga på en eventuell relation? Att ha en paus mellan två saker så ska vi klämma in en partner i 30 minuter för att sedan lämna personen eller be den åka hem till det finns en ny "håltimme"? Vem tusan vill leva så?
  • En glad tjej
    Anonym (Separerad) skrev 2025-09-30 06:48:53 följande:

Jag och nuvarande har träffats i ca 1,5 år. Har ca en timmes resväg emellan oss. Han har sina barn varannan vecka, jag "är av" med mina varannan helg plus lite längre tid på loven. Det ger en potential på att ses två helger i månaden. Vissa månader blir det så, andra månader en gång. Ibland dröjer det längre emellan gångerna. 

Livet kommer helt enkelt emellan. Han har hus och saker som behöver fixas där, vi har vänner vi vill kunna träffa eller någon aktivitet vi vill kunna göra. Oftast åker jag till honom just för huset, hjälper till med det jag kan helt enkelt där. Är det lov och ingen av oss har barnen så kan det bli att jag åker hem på måndagen inte och åker direkt till jobbet från honom. 

Vi chattar med varandra varje dag. Önskar god morgon och god natt. Kollar läget hur dagen varit och diskuterar annat vi sett eller saker som skett. 

Skulle jag vilja ses varje gång vi är barnfria? Absolut. Har jag sagt det? Definitivt då vi redan från start sagt att vi ska vara ärliga med sådant. Kan han ge mig mer just nu? Nope, men jag älskar honom och accepterar att det är som det är. 

Ingen av oss har träffat den andres barn ännu. Att ha gjort det efter 3 månader är för mig ett vansinne. 

Vilken tur ni är på samma nivå. Ett sådant upplägg hade inte fungerat för mig. Träffas man så sällan lär man inte känna varandra på djupet särskilt snabbt så jag förstår att ni inte träffat varandras barn än. 
  • Jimmy75
    Anonym (Separerad) skrev 2025-09-30 12:50:19 följande:
    Så att ha en stund över här och där då man kollar tex Familjeliv är likvärdigt tid att lägga på en eventuell relation? Att ha en paus mellan två saker så ska vi klämma in en partner i 30 minuter för att sedan lämna personen eller be den åka hem till det finns en ny "håltimme"? Vem tusan vill leva så?
    Jahaaa! Det var SÅ det var menat? Ja det var en märklig tolkning. Häpnadsväckande långtgående slutsatser vissa drar om mitt liv baserat på att jag skriver långa svar i vissa trådar. 
Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?