• Anonym (Snorklarna)

KILLAR, se hit! :)

Om ni hade varit på dejt med en tjej och tjejen skriver sen och frågar om ni vill ses igen, svarar ni då t.ex. ?Ja det kan vi!? Även fast ni INTE vill ses igen? Hur gör ni? 

• Svar på tråden KILLAR, se hit! :)
  • Tecum

Jag har aldrig varit i den situationen, men var jag helt säker på att hon inte var något för mig så hade jag avböjt en ny träff, i så vänliga ordalag jag kunnat.
    Men är jag tveksam hade hon fått en ny chans även om jag inte riktigt trodde på det. Man säger inte gärna nej till en kvinna...

• Anonym (Snorklarna)
    Tecum skrev 2025-09-29 19:53:13 följande:

Jag har aldrig varit i den situationen, men var jag helt säker på att hon inte var något för mig så hade jag avböjt en ny träff, i så vänliga ordalag jag kunnat.
    Men är jag tveksam hade hon fått en ny chans även om jag inte riktigt trodde på det. Man säger inte gärna nej till en kvinna...

Eller hur! Man säger inte att man vill ses om man inte vill det, det är så himla knepigt ifall det vore så. 

Men jag har inte hört något på typ 3 dagar, så är inte så väldigt optimistisk. 

• Anonym (Johannes)

Om jag är helt säker på att jag inte vill ses igen så hade jag skrivit det. 

Är jag osäker hade det kunnat bli något mer neutralt som att "Vi hörs" eller "det kanske vi kan" .  Förmodligen låter det inte så entusiastiskt eller intressant men jag kanske faktiskt inte vet vad jag känner.  Om jag sen låter det gå några dagar och faktiskt inte känner så mycket mer så kan det lätt rinna ut i sanden 

VILL jag ses igen så är jag lika mycket på och intresserad som före dejten . Då fortsätter chatten som vanligt och kommer med förslag om nya dejter. 

Kan dock säga att min reaktion efter första dejten också handlar om vad det var för typ av dejt . Var det neutral fika eller har vi legat, då kan svaret bli olika... 

• EpicF
    Anonym (Snorklarna) skrev 2025-09-29 19:17:31 följande:

Om ni hade varit på dejt med en tjej och tjejen skriver sen och frågar om ni vill ses igen, svarar ni då t.ex. ?Ja det kan vi!? Även fast ni INTE vill ses igen? Hur gör ni? 

Nu är jag dock kvinna, men vill man inte ses så talar man om det. Tackar för dejten, men är ärligt med att det inte klickade. 

Att säga att man vill ses igen även om man inte vill är vara elakt. 
  • Anonym (K)

Tror man inte att det är någon id'e att träffas mer, så är det ärligare att säga till tjejen att daten var trevlig (om den var det), men att man inte tror att man passar ihop så bra, så det är ingen id'e att ses.

• Anonym (Hmm..,,)

Ett sånt svar tolkar jag som "tack, men nej tack". Personen vill inte vara direkt otrevlig  men föreslår heller ingen ny dejt eftersom hen hoppas på att det glöms bort, rinner ut i sanden.

• Anonym (Snorklarna)
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2025-09-30 08:28:16 följande:

Ett sånt svar tolkar jag som "tack, men nej tack". Personen vill inte vara direkt otrevlig  men föreslår heller ingen ny dejt eftersom hen hoppas på att det glöms bort, rinner ut i sanden.

Men det är så sjukt jäkla fegt och elakt att göra så! Jag känner mig jättedum just nu. 
  • MrTintin

Vill jag inte se henne igen så säger jag att jag inte kände att det klickade och tackar nej.

• Anonym (Han)
    Anonym (Snorklarna) skrev 2025-09-29 19:17:31 följande:

Jag kan skriva så om jag vilja ses igen. Sen kan livet drabba mig några dagar med jobb och annat kaos. Sen när saker har lättat lite och jag vet när jag kan hör jag av mig med ett förslag.

Eller så behöver jag kolla med några andra pågående dejter först och blir det inget där hör jag av mig till nummer tre på priolistan
  • Anonym (Sign)

Det är skillnad på vad man borde svara och vad folk egentligen gör. Många är fega när det kommer till sånt tyvärr. Därför ordet ghosting existerar.

Han kanske är en sån löjlig typ som vill verka ointresserad, eller så har han fler andra på gång men vill ha dig kvar om det inte går bra eller så är han feg och vill låta det rinna ut i sanden.

Det är bara att vänta och se. Du har redan tagit initiativ, så låt han ta nästa steg om han vill.

• Fjäril kär

Ur ett annat perspektiv.... om jag inte får nån större respons eller intresse tillbaka efter en dejt så tappar JAG intresset.. Varför ska jag jaga nån som inte vill ses liksom? Osexigt.. tack och hej..  

• Anonym (Snorklarna)
    Fjäril kär skrev 2025-09-30 10:36:08 följande:

Ur ett annat perspektiv.... om jag inte får nån större respons eller intresse tillbaka efter en dejt så tappar JAG intresset.. Varför ska jag jaga nån som inte vill ses liksom? Osexigt.. tack och hej..  

Exakt! Det har jag gjort, men undrar hur man tänker om man skriver att man vill ses, fast egentligen så vill man det inte. 
  • Anonym (Big dick)

Träffade en tjej som tidigare varit bekant, hon mer eller mindre tjatade sig till en träff. 

Vi blev onyktra, jag blev kåt och la in en stöt, vi hånglade och hon ville knulla. Vi skiljdes åt som vänner, har frågat om hon vill ses flera gånger utan att få något svar.

Hon skriver varje dag om allt annat men så fort man ger en komplimang eller frågar om att ses så dissar hon. 

Fattar som vanligt när de gäller tjejer ingenting, om man inte vill ses igen varför säger man inte bara de då? 

• Anonym (Issy)

Är nog inte super ovanligt att man hellre vill att det ska rinna ut i sanden än att vara ärlig och avböja. 

Jag dejtade en kille flera gånger som jag upplevde en ömsesidig kemi med. Det började bli mer o mer tyst från honom och jag frågade rätt och bad honom va ärlig om han ville sluta ses. Han svarar då att han väldigt gärna vill fortsätta ses och att han skulle tycka det vore akittråkigt om vi slutade att ses. 

Gan hade börjat träffa en annan tjej när han svarade så... mkt märkligt kan man ju tycka. En man i 40 års åldern också. Så konstigt. Undrar lite än idag varför i hela fridens namn man gör så. 

• Anonym (Sign)
    Anonym (Issy) skrev 2025-09-30 22:52:20 följande:

Är nog inte super ovanligt att man hellre vill att det ska rinna ut i sanden än att vara ärlig och avböja. 

Jag dejtade en kille flera gånger som jag upplevde en ömsesidig kemi med. Det började bli mer o mer tyst från honom och jag frågade rätt och bad honom va ärlig om han ville sluta ses. Han svarar då att han väldigt gärna vill fortsätta ses och att han skulle tycka det vore akittråkigt om vi slutade att ses. 

Gan hade börjat träffa en annan tjej när han svarade så... mkt märkligt kan man ju tycka. En man i 40 års åldern också. Så konstigt. Undrar lite än idag varför i hela fridens namn man gör så. 

Låter som han vill ha backup ifall det andra inte fungerar, eller är velig vem han vill ha. Vad jag förstått är det inte helt ovanligt, men ett mycket elakt beteende. 
  • Anonym (Issy)
    Anonym (Sign) skrev 2025-10-01 10:54:17 följande:
    Låter som han vill ha backup ifall det andra inte fungerar, eller är velig vem han vill ha. Vad jag förstått är det inte helt ovanligt, men ett mycket elakt beteende. 
    Ja det ville han säkert ha. Vad några år sedan. Jag va nyskick och ganska skör så jag tog det onödigt hårt. Han hörde av sig igen nu för ett par månader sen igen. Antar att den relationen han inledde börjar svaja. 

Tack men nej tack 
  • Anonym (Lubbe.)

Var det en bra första träff svarar jag naturligtvis ja. 

Hade jag varit osäker hade jag nog gett henne en chans till. Men det beror förstås på vilken anledning som gör mig osäker. 

Är jag helt säker avböjer jag.fler träffa.

Svar på tråden KILLAR, se hit! :)