Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

💔💔💔

Anonym (runt runt) skrev 2025-09-30 13:36:55 följande:
    Nej då, det är precis samma sak som då. Det bara känns som att du aldrig kommer att komma över honom, det är inte så på riktigt.
    Den 18 augusti skrev du: "Nej det kommer aldrig gå över och kännas bra igen" Och nu, bara några veckor senare är han glömd och du är ledsen över nästa. Detta KOMMER också att gå över. Lovar!
    Nej det är inte samma sak. Jag vet vad jag vet och jag vet att jag aldrig kommer komma över honom och jag vet att han är den rätta. Nu är jag hellre ensam resten av livet än träffar nån annan 
  • Anonym (Anonym)
    felicityporter skrev 2025-09-30 15:16:33 följande:
    Nej, det är verkligen inte sant. Du har aldrig träffat människan ens och säger så bergsäkert att han är ?den rätta? och att du aldrig kommer kunna komma över honom? Läs det igen och låtsas att någon annan person än du skrivit det. Det låter helt galet! Lika överdramatiskt som en 12-åring som är så kääär i någon frontfigur i ett pojkband och drömmer och hoppas att de blir tillsammans någon dag.

Varför tar du inte hjälp av personal på ditt boende? Prata med dem och berätta om hur lätt du har att fastna för främlingar du chattar med och hur dåligt du mår när de inte vill träffa dig.
    Då får det väl dramatiskt då , jag vet  iaf att han är den rätta punkt slut och det spelar ingen roll hur gammal jag är jag vet vad jag känner och det jag känner kommer inte att ändras 
  • Anonym (Anonym)
    felicityporter skrev 2025-09-30 16:50:59 följande:

Det är bara din funktionsnedsättning som gör att du resonerar på det viset. Igen, du bor ju på ett boende just för att du behöver hjälp och stöd i vardagen, varför tar du inte hjälp av din personal och berättar för dem om detta problem? 

Du är värd att må bra och personalen är där för att hjälpa och vägleda dig - ta den hjälpen!

Du har ingen aning om hur jag är som person eller varför jag är så det har ingenting med min diagnos att göra. Jag har alltid varit och kommer alltid vara väldigt bestämd och säker på vad jag känner och vad jag vill, har jag bestämt mig för nåt så är det bara så och då ändrar jag mig inte oavsett hur mycket nån tjatar eller försöker ändra min åsikt och det har ingenting med min diagnos att göra. Sen kanske jag har lätt för att få känslor för nån ja och när jag väl känner nåt så känner jag det starkt och det kanske blir som ett specialintresse men det är så jag är och jag kommer alltid vara likadan.
  • Anonym (Anonym)
    felicityporter skrev 2025-09-30 17:13:04 följande:
    Det du beskriver är någon med flera funktionsnedsättningar. Du till och med bor på ett boende eftersom dina funktionsnedsättningar är så stora att du inte klarar av att bo själv, men det är inget fel med det. Man får inte bo på ett boende utan att ha så svåra funktionsnedsättningar att man inte kan bo själv, detta för att det kostar väldigt mycket pengar och staten skulle självklart inte ha råd med detta annars.

Det ligger ingen skam i det, jag bara påpekar att du ska ta hjälpen du har rättighet till att få. Varför vill du inte må bättre? Det är för din skull.
    Jag har Asperger och add och inga andra diagnoser om du måste veta det ? Och hur jag är som person har ingenting med mina diagnoser att göra. Och när jag skäms inte för att jag har funktionshinder.
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-09-30 17:25:18 följande:
    Han har sagt att han inte vill träffas, men du hoppas ändå på att han ska ändra sig? 

Hans jobb är irrelevant eftersom han sagt att han inte vill träffas. 

Ja, eftersom han inte vill träffas så är det nog kört. 
    Nej han har inte sagt att han aldrig vill träffas han har sagt att det blir svårt att träffas nu för att han jobbar varje dag och för att vi bor 6 timmar från varandra.
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-09-30 17:30:56 följande:
    Ni har aldrig träffats, han är inte intresserad och ändå vet du att han är den rätta? 

Det kommer att gå över. Precis som det gjorde sist  
    Varför ska du kommentera varenda inlägg jag lägger upp är ni några jävla poliser som ska hålla koll på allt jag lägger ut eller?! Jag får lägga upp vad jag vill för det här är ett öppet forum. Och nej det kommer aldrig att gå över.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2025-09-30 20:22:31 följande:
    Hade han varit din sanna äkta kärlek hade du övervunnit din ångest och åkt och hälsat på.
    Ja det kanske jag gör också. Men jag kan ju inte direkt bara åka ner till honom utan att prata med honom om det först.. jag vet vad gatan han bor på heter och jag vet vart han jobbar men jag kan ju inte direkt sätta mig utanför hans port eller boka bord på hans restaurang som han jobbar på blir nog konstigt men han kanske blir glad om jag kommer dit jag vet inte har ingen aning 
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-09-30 20:29:42 följande:
    Du skriver dock att han sagt att han inte vill träffas. 

Ta hjälp av personeln för att få kontroll över dina känslor. Det är inte normalt att falla för folk man enbsrt chattar med och sedan få "hjärtat krossat" varenda gång. 
    Det är inte normalt att lägga näsan i blöt hela tiden heller så
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2025-09-30 21:17:48 följande:
    Om det hade varit din sanna stora kärlek hade du ringt honom och föreslagit några dagar då du kunde åka ner och hälsa på honom.
    Ja det kan jag väl göra men om han har börjat träffa nån annan så vill han väl inte träffa mig ? Han har dock sagt att dom inte är tillsammans han sa bara att dom inte hade träffats så länge. Vet inte ens varför han berättade det för mig, han var inte tvungen att berätta för mig om att hade träffat nån annan för vi var ingenting vi har bara skrivit och flörtat med varandra och vi hade pratat om att träffas men han sa att han ville vara ärlig med att han har träffat nån men det gör mig inte mindre ledsen och sårad 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Soja) skrev 2025-09-30 21:26:29 följande:

Ts jag kan på sätt och vis förstå dina känslor just nu men det kommer att gå över. Hur envis du än är så kommer detta att lägga sig. Och det är väl nått bra i detta fall så att du kan gå vidare och träffa någon annan som kan ta emot dina känslor och visa dig kärlek. Vill du inte det? 

Nej det kommer aldrig att gå över. Jag vill inte ha nån annan då är jag hellre ensam.
Svar på tråden 💔💔💔