• EpicF

💔💔💔

Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 19:23:49 följande:
    Men snark jag har dejtat killar i min egen stad och jag har dejtat killar som har gått i särskolan m.m alla dessa killar jag hade skrivit om som har diagnoser har gått i grundsärskolan även han som jag skrev med senast. Och det är dessutom han som bor i Småland som har valt att kontakta mig flera gånger i år fast han visste att jag bodde långt bort, han hade kunnat valt att inte skriva till mig men han skrev till mig ändå fast han visste vi bor långt ifrån varandra och jag fattar inte varför han gjorde det om han ändå visste att det inte skulle funka pga av vårat avstånd. Och nej jag skrev inget brev jag skickade ett meddelande till honom på messenger när jag var ledsen för jag ville att han skulle förstå att han har sårat mig
    Han skrev till dig med intention att enbart skriva. Vara sk skriv-kompisar. 

Av någon anledning så tyckte han om att skriva med dig. 

Men förmodligen så hör du inget från honom efter ditt "tyck-synd-om-mig" meddelande. 

Varför har du för vana att skicka sådana meddelanden? Varför kan du inte vara acceptera att se inte vill träffas, inte tycker om dig på ett romantiskt sätt och inte vill bli tillsammans med dig? 

Förövrigt så tvilar på att alla de killar du skrivit med har gått i grundsärskola. De flesta verkar vara normala och ha normala jobb etc.
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 20:56:56 följande:
    För det första vet du ens nånting om diagnosen Asperger ? För att kunna få diagnosen Asperger så ska man ha normalt eller högt iq och jag har normalt iq enligt min psykolog på habiliteringen och mina diagnosutredningar säger samma sak att jag har normalt iq . Jag gick i grundsärskolan för att man tidigare när jag var 13 år ansåg att jag hade en lindrig utvecklingsstörning och atypisk autism men jag uppfyllde inte kriterierna för dom diagnoserna när jag var 26 när jag ville göra ny utredning. Och för det andra vill inte jag dejta normalstörda heller dom är så förbannat jävla tråkiga vem fan vill vara normal och tråkig som alla andra?! inte jag iaf 
    Iq är inte ett kriterie för aspberger. Det är/var rätt många kriterier man ska uppfylla för att få diagnos. 

Idag är diagnosen autismspektrum, och unmefattar bla svårigheter med socialt samspel, specialintressen,  känslighet för sinnesintryck, ha svårt för förändringar och även repetera beteenden. Högt eller normalt IQ är inte ett kriterie.
  • EpicF
    För det första vet du ens nånting om diagnosen Asperger ? För att kunna få diagnosen Asperger så ska man ha normalt eller högt iq och jag har normalt iq enligt min psykolog på habiliteringen och mina diagnosutredningar säger samma sak att jag har normalt iq . Jag gick i grundsärskolan för att man tidigare när jag var 13 år ansåg att jag hade en lindrig utvecklingsstörning och atypisk autism men jag uppfyllde inte kriterierna för dom diagnoserna när jag var 26 när jag ville göra ny utredning. Och för det andra vill inte jag dejta normalstörda heller dom är så förbannat jävla tråkiga vem fan vill vara normal och tråkig som alla andra?! inte jag iaf 
    Iq är inte ett kriterie för aspberger. Det är/var rätt många kriterier man ska uppfylla för att få diagnos. 

Idag är diagnosen autismspektrum, och unmefattar bla svårigheter med socialt samspel, specialintressen,  känslighet för sinnesintryck, ha svårt för förändringar och även repetera beteenden. Högt eller normalt IQ är inte ett kriterie.
  • EpicF
    De allra flesta människor uppfyller något eller flera kriterier för olika npf-diagnoser, men alla får inte diagnos eftersom de inte har stora svårigheter.

Så normal och tråkig, är det egenlig väldigt få som är. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 20:59:16 följande:
    Jaha men det var sagt fortfarande han som valde att kontakta mig . Ja jag vill att han skulle förstå att han har sårat mig och att om han eventuellt nån gång väljer att komma tillbaka så går jag inte med på att bli behandlad hur som helst.
    Ja, han kontaktade dig för att ha någon att skriva med. Tidsfördriv. Lite flörtade. 

Om han nu kontaktar dig igen så kommer du troligen bli så glad att du godtar vad som helst, tills du igen sitter där med krossat hjärta. 

Återigen, ta hjälp av personalen, psykolog eller Anna behandlingspersonal. Det är inte normalt att ha det som dig och ja, det är pga dina diagnoser. Och du behöver hjälp med detta för att kunna må bra och inte hamna i svårigheter igen. 

Repetera beteenden är ett av kriterierna och det är något du har. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:10:58 följande:
    Nähe då får det väl vara så då då är det bara hans förlust isåfall 🤷 . Därför att han bara några dagar tidigare hade skrivit hjärtan och puss och bby och varit allmänt gullig i telefon och för att han var väldigt flörtig och då tycker jag att det är märkligt att bara några dagar senare skicka ett sånt meddelande dom han skrev. Jaha då får du väl tvivla på det då. Kille nr 1 har gått i grundsärskolan han har lönebidrags anställning på ett företag, kille nr har gått i grundsärskolan och är även han lönebidragsanställd på ett företag, kille nr 3 gick i "vanliga" skolan och har vanligt jobb men han har diagnoser vet inte när han fick diagnoserna dock och killen som jag pratade med senast gick iaf i grundsärskolan från mellanstadiet tills hans slutade gymnasiet och han har både autism,adhd och dyslexi 
    Tvivla på vad? 
    Det är uppenbart att han småflörtar med dig. Skrivs hjärtan, puss etc är att småflörta.

Man kan gå i vanlig grundskola även med digsnoser. Och det är absolut inget fel att ha diagnoser och man är inte dum på något sätt. Men man kan ha svårigheter med bla sociala samspelet, känslokontroll och även tolkning. Vilket verkar vara en del av det du har svårigheter med. 

Men eftersom du bor på ett LSS-boende kan du ta hjälp av personalen. Varför du inte det, istället för att alltid hamna i konstiga obekväma situationer som slutar med att du blir helt förkrossad?!
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:21:24 följande:
    Nähe men jag tycker att ni så kallade normala är tråkiga för nu är som alla andra ni är inte unika bara jävligt stela och tråkiga 😂
    Vem har sagt att vi är sk normala personer? 

Själv har jag dyslexi och uppfyller säkert endel andra kriterier inom npf. 

Ingen har heller sagt att vi är unika. Förövrigt så är varje enskild individ unika. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:30:06 följande:
    Har man autism grad 1 så har man inte if, alltså utvecklingsstörning och har man inte en utvecklingsstörning så har man normalt iq 
    Det är inget kriterie i sig. Och självklart har man normalt IQ om man inte ha if. 

Långt ifrån alla med NPF har IF. IF är en egen diagnos och är förövrigt förkortning på Intellektuell funktionsnedsättning. Att kalla det utvecklingsstörd är nedvärderande, så det bör du inte säga. 

Det är en skillnad mellan NPF och IF. Dock kan dessa gänga ihop, men de behöver inte göra det. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 22:04:15 följande:
    Nähe men jag tycker inte ni så kallade normala är så snälla mot oss personer som har npf diagnoser heller så.. , det är väldigt många "normala" som har massa förutfattade meningar och åsikter om personer med funktionsnedsättning och det gillar inte jag
    Även du har det... 

Kalla IF för utvecklingsstörning, är nedvärderande. 

Du kallar oss normala, men faktum är att du inte vet ett skit om oss eller våra evt diagnoser/svårigheter 
Svar på tråden 💔💔💔