• EpicF

💔💔💔

Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 22:13:00 följande:
    Jo för att man ska kunna få asperger eller autism grad 1 så ska man ha normalt iq bland annat, svårigheter med det sociala, specialintressen och man ska ha haft problem från man var liten. Nej jag vet att inte alla med npf har if jag orkar inte med alla olika namn som byter namn på diagnoser hela tiden. Nu har dom börjat prata audhd som är autism+adhd. Tidigare fanns diagnosen damp men den finns inte längre. Det finns även flera olika typer av autism det finns atypisk autism, man kan vara savant extremt smart som personen i filmen rainman , asperger m.m
    IG handlar egentligen bara om man inte tillägg har IF. Finns inget diagnoskriterie som är normal eller högt IQ. 

Audhd är en informell beteckning för en med både adhd och autism, det är dock inget diagnosnamn. 

DAMP-diagnosen (deficits in attention, motor control and perception), var både koncentrationssvårigheter och nedsatt motorik. Före DAMP var diagnosen MBD. Många diagnoser ändras med tiden som de utvecklas. 

Ja, det finns en hel del olika "inriktningar" och nivåer inom autismspektrat. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 23:09:25 följande:
    Ja jag vet det men handlade inte mitt inlägg om diagnoser mitt inlägg handlade om att jag är ledsen för att killen jag pratade med har krossat mitt hjärta och gjort mig ledsen han har inte ens försökt få det att funka han tog bara den enkla bekväma vägen för att han säger att vi inte kan träffas så länge han bor där nere. Jag väl förstå honom också att han väljer att träffa henne som bor en halvtimme ifrån honom men på ett sätt förstår jag inte honom jag tycker han borde kunna ta ledigt några dagar i månaden för att träffa mig och vi kan åka halva vägen var och sova på t.ex hotell och göra nån aktivitet ihop men men nu är det som det är det är dom sagt att hans förlust 
    Han vill inte bli tillsammans med dig, och har troligen aldrig haft det som mål. Han var aldrig intresserad av dig på det sättet. 

Hade han varit intresserad så hade både han och du gjort allt för att träffas. 

Hans förlust? Han ser inte det som någon förlust. Det är du som gör det, eftersom du igen blev förälskad med en gång. 

Om du inte söker hjälp så kommer det hända igen, och igen och det aom händer är att du blir sårad och förkrossad. Att du mår dåligt. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 00:48:15 följande:
    Då kunde han ha varit tydligen med det från början men det var han inte. Jag är redan van att bli sårad så det spelar väl ingen roll om jag blir det en gång till. Den som som lever får väl se vad som händer 
    Han var rätt tydligt med att ni inte skulle ses. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 00:49:22 följande:

Och nej jag är inte förälskad jag är bara väldigt attraherad av honom 

Så varför blir du då helt förkrossad och menar att du aldrig kommer att komma över honom?

Sedan är det kanske lite märkligt att attraheras av någon man aldrig mött IRL, utan man bara skrivit med. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 01:27:56 följande:
    Man kan vara attraherad av någon utan att ha träffats. Man kan bli attraherad av deras röst, utseende,deras sätt att skriva m.m så jo man kan visst blir attraherad utan att ha träffats 
    Det kan man säkert, men jag tycker det är lite mäkligt efter enbart chatande. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 01:26:28 följande:
    Nej det tycker inte jag att han var. Han sa flera gånger att han ville träffa mig. Han sa nästan på en gång när han hörde av sig igen till mig i augusti "jag vill träffa dig"
    Och ändå hittade han på ursäkter på att det inte gick... 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 03:06:53 följande:
    Jo jag vill hitta nån som gör mig lycklig men det är svårt många killar nuförtiden säger att dom är singlar fast dom inte är det... Nu har jag iaf skickat ett meddelande till tjejen han har börjat träffa kanske var idiotiskt men jag kände att hon behövde få veta för jag tycker inte han har betett sjysst varken mot mig eller henne . Nu lär väl han bli skogstokig på mig och börja bråka också men nu är det som det är sanningen kommer fram förr eller senare ändå.. 
    Varför i helvete har du skickat meddelande till tjejen han dejtar???? 

Inte betett sig schysst mot någon av er? Hans har helt ärlig med dig att han dejtar en annan tjej och att det aldrig kommer bli ni två. 

Han chattar med dig, små flörtar lite och det är vakren fel eller oschysst när man dejtar andra. Finns många som gör det.
    Kan mycket väl vara så att tjejen han dejtar vet om att han chattar med dig ibland.
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 02:23:42 följande:
    Usch får ont i magen av allt det här såg nyss på fb att han hade kommenterat hennes status i slutet av augusti att hon skulle flytta: skönt att vi äntligen kommer bo närmare varandra ❤️ han hade kontaktat mig typ 20/8 sen hade vi kontakt flera gånger i veckan i lite mer än 1 månad när han uppenbarligen redan hade träffat henne han hörde av sig till mig senast 25/9 när han var kåt.. 
    Förstår verkligen inte du skillnaden mellan att chatta och småflörta lite jämfört mot att dejta? Det två vitt skilda saker. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 03:06:53 följande:
    Jo jag vill hitta nån som gör mig lycklig men det är svårt många killar nuförtiden säger att dom är singlar fast dom inte är det... Nu har jag iaf skickat ett meddelande till tjejen han har börjat träffa kanske var idiotiskt men jag kände att hon behövde få veta för jag tycker inte han har betett sjysst varken mot mig eller henne . Nu lär väl han bli skogstokig på mig och börja bråka också men nu är det som det är sanningen kommer fram förr eller senare ändå.. 
    Vilket sanning är det som ska komma fram? Att han pratar via snap med dig? Det vet hon förmodligen redan. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 04:39:12 följande:
    Jag skrev aldrig till den tidigare killens ex . Jag vet att jag inte vinner nåt på det men hon förtjänar att veta sen får hon göra vad hon vill med den informationen det är sanning iaf jag kan skicka screenshot till henne också som bevis om hon inte skulle tro mig , det står både hans förnamn och efternamn och hans profilbild där så då blir väldigt svårt för han att ljuga.. Nähe men då är jag hellre ensam hela livet, jag är en ärlig människa punkt slut och jag hade uppskattat ärlighet tillbaka om det var min kille som hade skrivit med andra tjejer då hade jag velat att tjejerna berättade för mig även om det skulle göra ont.
    Så enligt dig får killar inte prata/snappa/skriva med andra tjejer om han dejtar dig? 
Svar på tråden 💔💔💔