Anonym (Mysterium) skrev 2025-10-01 14:46:56 följande:
Intressant ändå att många av er förutsätter att tonåringen nog har gjort något fel ändå som jag bara inte vill skriva om för annars skulle föräldrar inte göra så här... Uppenbarligen finns det föräldrar som gör det!
Tro mig när jag säger att tonåringen de facto har levt ett fläckfritt perfekt liv som någon kallade det. Tonåringen är inte gay, har inte begått övergrepp på någon och vad annat som ni nu skrev, det finns ingenting som tonåringen har gjort fel. Jag lovar!
Det har inte heller hänt något som föräldrarna har försökt prata med tonåringen om som tonåringen "inte har lyssnat på" och nu har föräldrarna fått nog och det är därför tonåringen blir utkastad med en timmes varsel. Tonåringen är rena drömtonåringen. Tro mig.
Tonåringen har alltid varit extremt hårt hållen dessutom så det hade inte ens funnits utrymme för att kunna göra mindre bra saker. Men sen ligger det inte i tonåringens natur att göra dåliga saker oavsett.
Förälder B är med 99% säkerhet både narcissist och borderline och förälder A låter B hållas och gör dessutom skitgörat åt B som att t ex slänga ut tonåringen trots att A inte håller med om att det bör göras men A gör som B säger bara. Tonåringens hela uppväxt har varit extremt turbulent pga förälder B främst men även A som egentligen aldrig har skyddat tonåringen från B.
De flesta har ju gett 2-3 alternativ som kunde förklara situationen, varav psykiska problem hos föräldrarna varit det som nämnts kanske mest. Och det verkar ju stämma överens med din uppfattning? Ingen kan ju veta hur det verkligen förhåller sig. Ingen förutsätter heller att det är på något visst sätt, vi bara ger förslag på vad som kan ligga som grund baserat på vad du berättade.
Tråkigt att det varit såhär under hela uppväxten. Får familjen, och framför allt tonåringen, någon utomstående hjälp?