Tonåring utslängd hemifrån
Det kan du inte veta eller lova.
Det kan du inte veta eller lova.
Jag skrev bara en kort kommentar sist, trots att jag hade tänkt skriva lite längre.
Som mitt nick antyder, så är jag en till som belv utslängd hemifrån som tonåring. Jag var 14, min pappa gav mig ett bankkort med lite pengar på och sa att jag fick en femhundring i veckan, nu får du bo var du vill men inte här. Sen flyttade han in sin nya familj, kvinna och tre barn. När jag frågade var jag skulle bo då så sa han att det var mitt problem, och att jag inte skulle hålla på och ställa till med besvär, jag fick ju pengar.
Första tiden "bodde" jag i tunnelbanan och pendeltåget. Ibland i skolan, om jag lyckades gömma mig, det fanns några ställen. Ett tag bodde jag i bommade sommarstugor, och rätt länge, nästan 1,5 år, i ett gammalt ödehus. Men sen kom det folk dit också, så jag stack därifrån.
Jag vet inte varför, mer än att min pappa ville ha plats med sin nya familj. Jag hade ingen mamma och ville inte belasta min gamla morfar, som dessutom bodde för långt bort. Jag sa inget i skolan och ingen reagerade, om de alls misstänkte något.