Gullvivor skrev 2025-10-02 22:39:58 följande:
Jag skrev aldrig att det var pga antalet barn, utan att jag antog det pga att det började efter fjärde kom.
Men ditt påstående att det inte kan vara pga antal barn för att du inte upplever det är bara konstigt, vi träffar ju inte samma människor och går inte till samma ställen vid exakt samma tillfällen. Först då hade man kunnat göra en rättvis jämförelse.
Men du är alltså på samma ställe , i samma ort eller stad eller var det nu är hela tiden? För på dig verkar det ju som att det händer typ hela tiden, förutsatte att du menade att det händer på olika platser då. Händer det bara på just en specifik gata eller något så förstår jag inte riktigt meningen med att starta en tråd om det och fråga om andra upplever det?
De flesta rör väl sig i olika sammanhang och är på olika platser, inte bara samma plats och träffar på exakt samma människor hela tiden. Och om det inte brukar hända mig oavsett var jag är , oavsett i vilken stad eller i vilket sammanhang .. Ja då kan vi nog säga att det beror på mer än just antalet barn iallafall. Vi behöver inte träffa exakt samma människor eller gå till samma ställen för att kunna konstatera det.
Några exempel på ställen jag har varit på senaste tiden med alla fyra barn (ibland gör jag ju saker med bara något eller några av barnen också) : Affärer , restauranger ,caféer , hemma hos folk, kyrkan, på tåg , bussar, skärgårdsbåt , inne i city och ute i förorter och i andra mindre städer.
, på släktfester, på studentmottagning.. Ingenstans kan jag minnas att jag har märkt att folk brukar titta argt på oss.
Så ja, som sagt är det antingen bara i ditt huvud eller så är det något annat än just antalet barn.