• Anonym (Skifte?)

Har kvinnor börjat lämna FL?

De sista två åren har det känts mer och mer som om narrativet har tagits över av män i olika diskussioner. Detta syns även på tummarna, där kvinnors inlägg tummas ned och mäns tummas upp i större utsträckning än innan. 

Upplever ni samma?

• Svar på tråden Har kvinnor börjat lämna FL?
  • idealistmakaroner
    Anonym (Bn) skrev 2025-10-03 17:19:08 följande:
    Men ibland blir det tummen ner för en ren faktaupplysning, som t.ex. att en viss lag infördes vid ett visst årtal.

Man undrar ju hur f×n de tänker då. 

För övrigt brukar jag strunta i tummen ner, ger liksom inget. 
    Visst okej, men man kan undra hur folk tänker, eller vad något betyder. En gång såg jag klottrade symboler på en lyktstolpe som jag inte visste vad de betydde, eller varför någon hade skrivit dem. Men tja, man kan tänka på olika sätt, allt behöver man inte förstå heller.
  • Anonym (Bn)
    idealistmakaroner skrev 2025-10-03 17:26:24 följande:
    Visst okej, men man kan undra hur folk tänker, eller vad något betyder. En gång såg jag klottrade symboler på en lyktstolpe som jag inte visste vad de betydde, eller varför någon hade skrivit dem. Men tja, man kan tänka på olika sätt, allt behöver man inte förstå heller.
    En tumme ner utsn ett förklarande inlägg för en faktaupplysning ger noll. 
  • Anonym (Markus)
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-02 21:57:24 följande:

Stämmer. Sosseincels som "kapar" och tar över var och varannan tråd.

Bittra och ensamma S-män sitter hemma och sprider hat mot kvinnor och judar.

Ironi än är stor och tack för skrattet. Men det är snarare  högerpolitik som är kvinnofientlig och konservativ.  Där man tycker att kvinnor enbart ska föda barn och vara hemma i större utsträckning.

Ännu roligare blir det när denna regering nyligen blev hårt kritiserade av många kvinnorörelser som kallade höstens budget. Ett stort skämt för kvinnor som arbetar och betyder att kvinnor får det sämre ekonomisk är än män. Vilket alltid varit ett problem med högern. Då det gynnar just rika män.

Samtidigt röstar en majoritet av kvinnor på oppositionen och inte högern. Män emellan, jag tror kvinnor själva har rätt bra koll på detta. Även om du vill försöka få in att sossarna är skyldiga till allt. En del är verkligen sjukligt besatta av detta. Det ser man inte minst på.forum som Flashback.

För övrigt, tycker jag det fortfarande finns gott om kvinnor är. Men klimatet överlag har tyvärr blivit hårdare och kallare. Detta är ju inte unikt för forum och online, är likadant ute i samhället.
  • Anonym (Va? Nä!)
    Anonym (Bn) skrev 2025-10-03 17:19:08 följande:
    Men ibland blir det tummen ner för en ren faktaupplysning, som t.ex. att en viss lag infördes vid ett visst årtal.

Man undrar ju hur f×n de tänker då. 

För övrigt brukar jag strunta i tummen ner, ger liksom inget. 
    Gör man? Varför? 
    Fattar inte alla trådar och kommentarer om tummar hit och dit.
  • Anonym (Njaeeeee)

Du skall inte vara så säker på att alla troll som gillar att dumma sig och förstöra i alla trådar är män. Vi vet att många män utger sig för att vara kvinnor på internet men det ör också tvärtom. Jag har tyvärr inte kvar källan men kvinnor i medelåldern är överrepresenterade som troll och skribenter av trollinlägg. Speciellt om inläggen är skrivna på fredag och lördagskvällar.

• Anonym (Bn)
    Anonym (Njaeeeee) skrev 2025-10-03 18:27:07 följande:

Du skall inte vara så säker på att alla troll som gillar att dumma sig och förstöra i alla trådar är män. Vi vet att många män utger sig för att vara kvinnor på internet men det ör också tvärtom. Jag har tyvärr inte kvar källan men kvinnor i medelåldern är överrepresenterade som troll och skribenter av trollinlägg. Speciellt om inläggen är skrivna på fredag och lördagskvällar.

Tänker att det är svårmätbart, så du får nog komma med källan.
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Njaeeeee) skrev 2025-10-03 18:27:07 följande:

Det lär ju även ha hänt att kvinnor låtsas vara män här. Tror man något annat är man nog rätt naiv.
  • Tecum
    Jimmy75 skrev 2025-10-03 16:31:00 följande:
    Samma i en tråd om otrohet och relationer. Där sitter vissa och beskriver otro som norm och jättevanligt och förespråkar det som lösning och de som pratar andra alternativ betraktas som sannings- och faktaförnekare. Sån skit får också tummen upp. 
    Men i de trådarna är det väl vanligare med de som ser otrohet värre än mord och det enda som gäller är dumpa. Och den stackars TS som vill ha råd blir idiotförklarad om denne ens antyder att det kanske går att förlåta.
  • Tecum

Jag har intrycket att aktiviteten minskat rent allmänt, både män och kvinnor har lämnat.

Svar på tråden Har kvinnor börjat lämna FL?