• Anonym (Skifte?)

Har kvinnor börjat lämna FL?

De sista två åren har det känts mer och mer som om narrativet har tagits över av män i olika diskussioner. Detta syns även på tummarna, där kvinnors inlägg tummas ned och mäns tummas upp i större utsträckning än innan. 

Upplever ni samma?

• Svar på tråden Har kvinnor börjat lämna FL?
  • idealistmakaroner
    Postman skrev 2025-10-04 11:55:43 följande:
    Ja vad det beror på vet i katten. De verkar aldrig logga ur och deras agenda verkar bara vara att hitta nedsättande eller nedvärderande ord i avsikt sänka de som de fattar någon form av agg till. För mig är det obegripligt hur man kan känna så mycket förakt mot andra.  
    De går igång på det, njuter av det. En del blir kåta av de mest märkliga grejer.
  • Postman
    Jimmy75 skrev 2025-10-04 11:14:39 följande:

På ett vis är det där lite intressant faktiskt - vet vad du menar då jag har råkat ut för det....inte kallad gubbslem alltså (iallafall inte än 😄) men folk som följer efter och kommenterar saker och hänvisar till andra trådar jag skrivit i, anmäler typ allt.

Det jag tycker är intressant är vad som driver en sådan person. Det är trots allt totalt sett väldigt mycket fokus, energi och tid de riktar åt ett fåtal personer/ämnen. Vad kommer drivet ifrån? Tänk om de la hälften av den energin till att istället försöka göra något åt vad det nu än är de är så bittra över.

Oja håller med dig. Skulle verkligen vara intressant att se vad som döljer sig bakom allt detta. Vilka de är, deras jobb osv. Varför skulle jag verkligen vilja veta. 
  • Postman
    idealistmakaroner skrev 2025-10-04 12:00:36 följande:
    De går igång på det, njuter av det. En del blir kåta av de mest märkliga grejer.
    Ja det verkar så. Väldigt tråkigt i så fall. 
  • Anonym (annat forum)

Jag brukade vara på forumet som hette Allt för föräldrar. där var det mycket snällare stämning och det talades just om att Familjeliv var mycket tuffare eller hur man ska uttrycka det. Sen plötsligt försvann alla till FL och till slut bytte även jag...saknar det snälla och hjälpsamma som fanns på det andra forumet. Tror inte det finns kvar alls.

• Anonym (Annan uppfattning)

Jag tycker på sätt och vis att familjeliv speglar samhället rätt bra. Ju mer polarisering och bråk mellan grupper i samhället, desto fler på familjeliv. 

Idag är polariseringen väldigt hög och nyanser verkar saknas helt. Antingen är du höger eller vänsterextremist, Pro Gaza eller pro Israel, För otrohet eller emot otrohet, För Htbq eller emot. Ja, jag kan nog fortsätta i evighet.

Jag skrev en gång i en tråd att jag var med båda lägren, och då fick jag mothugg av båda sidorna 😂 

• Anonym (Skifte?)
    Anonym (Annan uppfattning) skrev 2025-10-04 12:38:12 följande:

Jag tycker på sätt och vis att familjeliv speglar samhället rätt bra. Ju mer polarisering och bråk mellan grupper i samhället, desto fler på familjeliv. 

Idag är polariseringen väldigt hög och nyanser verkar saknas helt. Antingen är du höger eller vänsterextremist, Pro Gaza eller pro Israel, För otrohet eller emot otrohet, För Htbq eller emot. Ja, jag kan nog fortsätta i evighet.

Jag skrev en gång i en tråd att jag var med båda lägren, och då fick jag mothugg av båda sidorna 😂 

Kan tänka mig det. Är ju inte så vanligt att folk är så nyanserade och flexibelt tänkande här. Sen paradoxen som ligger i att flera anser sig vara logiskt tänkande och rationella, samtidigt som de får känsloutbrott så fort någon säger emot dem. 
  • Anonym (Annan uppfattning)
    Anonym (Skifte?) skrev 2025-10-04 12:45:46 följande:
    Kan tänka mig det. Är ju inte så vanligt att folk är så nyanserade och flexibelt tänkande här. Sen paradoxen som ligger i att flera anser sig vara logiskt tänkande och rationella, samtidigt som de får känsloutbrott så fort någon säger emot dem. 
    Ja, precis. Det känns igen.
  • Fjäril kär
    Jimmy75 skrev 2025-10-04 11:14:39 följande:

På ett vis är det där lite intressant faktiskt - vet vad du menar då jag har råkat ut för det....inte kallad gubbslem alltså (iallafall inte än 😄) men folk som följer efter och kommenterar saker och hänvisar till andra trådar jag skrivit i, anmäler typ allt.

Det jag tycker är intressant är vad som driver en sådan person. Det är trots allt totalt sett väldigt mycket fokus, energi och tid de riktar åt ett fåtal personer/ämnen. Vad kommer drivet ifrån? Tänk om de la hälften av den energin till att istället försöka göra något åt vad det nu än är de är så bittra över.

Har upplevt samma och jag är lika road varje gång..  😂 

Priset togs nog i en tråd om barnvagnar som jag svarade på i raden av andra liknande svar.. plötsligt kommer nån random pajas och ordbajsar med hat om andra trådar jag svarat i och citerar inlägg från mig taget ur sitt sammanhang, länkar gamla trådar etc om typ dejting, Tinder, etc där jag svarat för många år sedan..  WTF liksom...Vad har det med barnvagn att göra ? 😂😂 
  • Anonym (Skifte?)
    Postman skrev 2025-10-04 10:50:03 följande:

Håller helt med. Plus att de ska etikettera folk, man är en incel, nazist, kvinnohatare, manshatare, efterbliven, analfabet, mindre vetande, högervriden, vänstervriden, gubbslem, tantslem osv osv.
    De följer sen efter till andra trådar endast för att driva någon till vansinne. De sitter också och letar i inläggen efter något som går att anmäla för att på så sätt också få bort vissa skribenter. 

Allt detta gör att man spenderar minde och mindre tid här. 

Så du menar att det finns de som faktiskt letar efter inlägg att anmäla? Som mer eller mindre gjort en grej av det?
  • Mentat
    Anonym (annat forum) skrev 2025-10-04 12:06:57 följande:

Jag brukade vara på forumet som hette Allt för föräldrar. där var det mycket snällare stämning och det talades just om att Familjeliv var mycket tuffare eller hur man ska uttrycka det. Sen plötsligt försvann alla till FL och till slut bytte även jag...saknar det snälla och hjälpsamma som fanns på det andra forumet. Tror inte det finns kvar alls.

Det finns kvar men har i praktiken dött. Jag hängde där också i många år. Jag antog att det dog pga Facebook men det förklarar ju i så fall inte att det är aktivitet här.

Det uppstår också lätt en ond cirkel: Mindre aktivitet -> färre som är intresserade -> mindre aktivitet etc, etc.
Svar på tråden Har kvinnor börjat lämna FL?