Inga vänner efter barn
Jag var 21 år och först ut att få barn. Har kvar vänner sen högstadiet och 2 utav dem har inga barn och med tanke på att vi idag är 45+ så blir det nog inga för dem.
Hade en släkting som jag umgicks mycket med när vi var yngre men när hon fick barn så blev det så att jag istället började dra mig undan för att umgås. Hon kunde aldrig träffa mig utan sitt barn trots att pappan var hemma och kunde ta hand om sitt barn. Då hade jag ändå ett barn hemma som var 1 år äldre än hennes.
Jag förstår om man är helt ensam men om man bor ihop med den andra föräldern så kan man faktiskt umgås med sina vänner utan barn ibland och även faktiskt inte ha så bråttom hem. Tror man inte att den andra föräldern klarar att ta hand om sitt eget barn? Eller natta?
Jag har umgåtts med mina kvarvarande vänner både med och utan barn. Har kunnat gå ut och roat mig en kväll på helgen eller åkt iväg på dagstur utan barn. Finns det en pappa med i bilden så är det nog tyvärr en själv som sätter sina gränser och inte kan/vill vara från sitt barn. Tror att många fd vänner märker av det och därför till slut rinner det ut i sanden.