Inlägg från: Anonym (Nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nn)

Inga vänner efter barn

Mkay skrev 2025-10-02 21:33:51 följande:
    Jag kan träffas utan barn men kan inte stanna sena kvällar/nätter pga jag måste vara vid liv dagen efter med tidig morgon osv. Min dotter sover fortfarande mycket dålig men sover bäst med mig så sätter definitivt min dotters behov först. Därav kan jag inte stanna sena kvällar för det fungerar inte med nattuppvak och tidig morgon. Ska sena kvällar/nätter vara ett krav för att folk ska vilja vara vän med en? För de verkar inte vara intresserade av att ses vid andra tillfällen i så fall då de inte tar initiativ till sådant umgänge. Jag tycker väl personligen att man kanske inte bryr sig om en vän så mycket om man inte vill träffas tider som fungerar för den personen..

Du skriver att ?de inte verkar vara intresserade av att ses vid andra tillfällen då de inte tar initiativ till sånt umgänge?. 

Varför ska de ta initiativet att ses de tider du kan? DU får väll ta initiativ att fråga om att ses de tider du kan? Du är först ut med barn, hur ska de veta? Guida dem. 

Jag gissar dock att du har föreslagit att ses de tider du kan och att du bara skrev konstigt här. Men jag tror egentligen att ni givet att saker och ting var så otroligt tufft för dig under en lång tid hamnat lite i en ond spiral Och det har blivit lite vardag att ?Du har barn och det är svårt att ses och så är det?.

Vad är egentligen en sen kväll? Äta middag och hänga en stund borde väll inte vara helt omöjligt för dig? De bör kunna kompromissa med att kunna ses lite tidigare än vad de kanske gjort utan dig för att det inte ska bli så jättesent? Jobbar folk kontorstider är väll vardagar bra att föreslå? En torsdagsmiddag efter jobbet? 

Svar på tråden Inga vänner efter barn