Inlägg från: Anonym (Mix & match) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mix & match)

Inga vänner efter barn

Anonym (Patrik) skrev 2025-10-02 23:55:21 följande:

Det är ett icke problem, det finns väl fler med barn. Bara att umgås med dom.

Jag som själv valt bort barn umgås och hittade andra vänner som inte är intresserad av barn heller. Tvärtom on för dig. Du hittar och kan få vänner som har barn själva.

Det är ju så det är typ uppdelat i samhället. Frivilligt barnfria umgås med varandra och folk med barn umgås med varandra. Känner inga i min sits, som umgås med fol med  barn. Och det är säkert likadant för människor som barn.  Dom umgås med varandra.

Och vi har fyra par i det gamla gänget som inte har barn av olika anledningar, och det är inget problem att umgås med dem för det. Men jag har alltid träffat min ena väninna utan barn för hon tycker helt enkelt inte om att barn tar fokus hela tiden. Har man en fungerande pappa till sina barn är det inget problem alls och han ville ju också komma iväg utan barn ibland.

Sen blev jag ett tag otroligt irriterad på en annan väninna som bara hade barn barn barn i skallen varje minut i 8 år, hon var jobbig att umgås med även för mig som har barn.
Svar på tråden Inga vänner efter barn