Inlägg från: lillemmy |Visa alla inlägg
  • lillemmy

BF Juni 2026 💕

Anonym (Orolig) skrev 2025-10-17 12:10:14 följande:
    Men åh så mysigt, vilken överraskning. 

Jag blöder fortfarande, inte exakt som mens. Lite mindre skulle jag säga. Rött blod o lite brunt, blandat. Har inte ont, kanske lite molande? Dock så var mitt gravtest imorse lite svagare än för 2 dagar sedan. 

Måste väl vara missfall? Förstår inte varför jag inte blöder "ordentligt". Varför ska testet annars vata svagare..
    Åh va tråkigt , har du inbokat något mer HCG?
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 11:50:38 följande:

idag fick jag äntligen 3+, puh! På 5+1 och nio dagar efter första 2-3. Skönt att det går framåt men jag hade känt mig lugnare om det kommit tidigare så jag har även tagit ett blodprov idag för att kolla den faktiska hcg-nivån, tar nog ett på måndag också för att jämföra.

fick även starkare än kontrollinjen idag på testlagrets test.
    Vad härligt😍 , du ligger nära mig i tid , ja är på 5+3 idag 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 15:21:14 följande:
    Oj vad konstig texten blev.. en till:
    Inga ökade flytningar (denna känns också som alla har?)
    Jag har inte heller några ökade flytningar, tröttare är jag ibland men ansolut inte hela tiden varje dag. Har inte heller något illamående , har ömma bröst som kommer och går men ska tillägga att med sonen hade  enbart lite ömma bröst alldeles vid plusset men i övrigt
    ingenting 
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-17 15:53:14 följande:

Jag har varit på gyn onsdag och fredag denna vecka för uppföljning av mitt hcg. Detta pga av mitt tidigare utomkvedshavandeskap som jag opererades för i augusti.. fick precis veta att mina värden har dubblerats på 48 timmar 😭😭😭 dem tror nu mera på att detta är en graviditet i livmodern än ett till X och jag ska få komma tillbaka på onsdag nästa vecka för ett nytt VUL. Har varit så nervös att jag velat kräkas denna vecka, att få veta att hcg-nivåerna stiger som förväntat vid en ?normal graviditet? får mig att gråta glädjetårar. Rädslan för ett nytt X har varit enorm. Nu har den värsta nervositeten släppt, så får jag se vad VUL visar nästa vecka <3 ville bara dela med mig av denna glädjande nyhet ❤️❤️❤️

Åh så himla kul att höra ❤️ håller tummarna för att allt går bra ❤️
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 21:31:43 följande:

Fick mitt hcg-resultat nu, 2283. konstigt för jag fick 3+ bara någon timma innan och det ska man få först vid 2700. Hade hoppats på ett högre värde? ska mäta på måndag igen men det känns ju inte så bra :(

Jag läste att 2700 är bara ett ungefärligt nummer , man kan få det redan då man har över 2000 , men visst har värdet fördubblats ? 
  • lillemmy
    lunyum skrev 2025-10-17 21:33:59 följande:
    Förstår precis ❤️ Vågar liksom inte utgå ifrån att jag kommer att vara gravid om en vecka. Har sagt ?om jag fortfarande är gravid då? till min man varje gång vi pratat om olika saker vi ska göra de närmaste månaderna. Jag har ändå försökt unna mig att vara glad och drömma lite trots oron, för förra gången blev jag ändå ledsen när det tog slut trots att jag inte hade låtit mig själv riktigt fästa mig vid tanken på det embryot. 
    För mig är det exakt likadant, vågar inte ta ut något i förskott , är jätte rädd att något ska gå fel
  • lillemmy
    lunyum skrev 2025-10-18 09:23:32 följande:
    Jag försöker påminna mig om att det rent statistiskt sett är mest sannolikt att vi får behålla det även om man såklart inte kan veta hur det blir. Jag tycker att det varit hjälpsamt att kolla hur risken minskar dag för dag på https://datayze.com/miscarriage-chart 
    Tack för detta, ja ska titta på den ☺️ ja har bestämt mig för att vänta med att boka inskrivningssamtal tills dess att ja varit på ultraljudet på måndag om allt ser bra ut då , de är ju ingen garanti heller men vill se så det sitter i livmodern innan jag gör det 
  • lillemmy
    Anonym (BFjuni) skrev 2025-10-19 00:32:34 följande:

Hej! 31 år här, BF 12 juni och första barnet 👶 

Välkommen hit ☺️ jag har BF 15/6 
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-21 06:44:37 följande:

Jag testade mitt hcg på sjukhuset förra veckan, dpo 16 var hcg 844 och två dygn senare dpo 18 i fredags, var hcg 1732. Det steg som förväntat men dem ville ta in mig för VUL onsdag denna vecka för att få bekräftat att graviditeten verkligen sitter i livmodern? för det var för tidigt att se det dpo 16 med värde på 844, dem tittade men kunde inte se något annat än något misstänkt förtjocknad vid höger äggstock/äggledare varav min panik. Aldrig någonsin har dagarna gått så långsamt?

Imorgon fm ska jag få besked på vart denna graviditet har satt sig. Vill hoppas och tro att den sitter rätt med tanke på den fina hcg-ökningen förra veckan. Men pga det luddiga dem sett vid min enda kvarvarande äggledare så är jag livrädd?. Skräckslagen är nog också ett bra beskrivande ord. Försöker lugna mig med tankar om att hcg kanske inte borde stiga så fint om det var ett nytt X samt att jag kanske borde fått symtom snart vid det här laget som sist, blödningar eller skum ensidig värk som jag hade då? inget av det har jag nu. Håll gärna era tummar för mig imorgon ❤️❤️❤️

Hur har det gått för dig?💕
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-23 11:07:44 följande:
    Nej, jag tar hcg privat. Kollade för jag tyckte stegringen på testen blivit långsammare och fick 3+ först nio dagar efter 2-3. Vilopuls och temp har även sjunkit under veckan, vilket alltid är ett tydligt tecken för mig. Har börjar blöda klarrött nu idag så är ändå glad att jag kollade upp det och inte fick en chock?
    Så himla tråkigt , beklagar så 😢 
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;