Inlägg från: lillemmy |Visa alla inlägg
  • lillemmy

BF Juni 2026 💕

FingersKrossed skrev 2025-10-24 08:23:16 följande:

Så otroligt orolig.. 😕 appen säger att jag är på 6+5 men hade min ägglossning dag 17 eller 18 så kan ju va minus någon dag. Var hos läkaren igår och tog blodprov alltså 6.0-6+4 och hcg visade endast 1829. Är inte det alldeles för lågt? 🥺 läkaren ska ringa idag men är så nervös.

HCG är väldigt individuellt men jag förstår din oro, dock är de viktigast att HCG ökar som det ska och det vet man inte föränn man tagit fler prov ❤️jag håller tummarna för dig 💕
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-24 13:54:16 följande:

Förlåt för sen uppdatering här men jag har varit i en liten lyckobubbla sedan i onsdags? jag fick bekräftat genom VUL att graviditeten sitter i livmodern, grät glädjetårar i gynstolen och båda läkarna gratulerade mig flera gånger om. 😭😭😭🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 är sååå glad och lättad över att det inte är ännu ett utomkvedshavandeskap. Det var i exakt samma gynstol jag låg i för 2 månader sedan när jag fick veta att jag hade ett utomkvedshavandeskap som jag nu på nytt satt i men nu fick positiva nyheter att det satt i livmodern 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 .  Exakt samma plats men med två helt olika besked och efterföljande känslor. 

Åh så härligt , stort stort grattis 🥳 
  • lillemmy
    Flizz skrev 2025-10-26 20:50:36 följande:

Hoppar in här då de äntligen börjar sjunka in lite att jag är gravid, testade positivt den 16/10 och beräknas vara ungefär i v.5 (4+5).

jag fyller 35 år till helgen och min man är 41 år, de blir vårt första gemensamma barn men vi har två barn var sen tidigare på 17, 14, 13 och snart 10 år.

har fått tid för första samtal den 6/11 så får se hur allt funkar nu för tiden såhär ett decennium senare.
    Bokade ett privat ultraljud den 8/11 då kan vi förhoppningsvis se ett hjärta slå, kände att jag inte kunde vänta flera flera veckor till.

Är de någon fler som ska göra ett tidigt ultraljud?

Hej och välkommen hit , jag är just nu i vecka 6+6 men då jag haft ett utomkvedshavandeskap tidigare fick jag göra ett ultraljud i det ja trodde var 5+6 men fostret mätte 5+5 vilket som jag förstod det var helt normalt, jag har ändå bokat in ett tidigt ultraljud den 11/11 då de var den tidigaste tiden som fanns tillgänglig och hoppas få på att även få höra hjärtat slå (man kunde se att de fladdrade som att hjärtat slog men de va för tidigt för att kunna höra det). jag är precis som dig klarar inte av att vänta 🙈 man får ju ett tidigt ultraljud i vecka 13-14 här via regionen men i mina ögon är det INTE ett tidigt ultraljud haha 😅 hoppas allt går bra för er 🙏
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 09:38:02 följande:

Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

Så himla glad för din skull , jag hoppas själv på samma lyckliga utgång men börjar bli mer och mer rädd för MA. håller tummarna för dig fortsatt 🙏
  • lillemmy
    Allaredan skrev 2025-10-31 14:56:49 följande:

Hej! 

Bf 16 juni här, men tror att jag kommer att få det flyttat pga oregelbunden mens. Längtar väldigt efter en tredje bebis, har två som är 3,5 och 1,5 idag. Dock är jag lite orolig över att jag inte känner något illamående, jag kände lite i början av veckan men inte sedan dess. Rädd att det beror på att något är fel. Önskar verkligen att jag kunde stänga av hjärnan ibland.. Är i vecka 8 enligt mensens första dag men nog snarare i vecka 5 i verkligheten. 

Hej och stort grattis till graviditeten 🥳 jag är också beräknad 16/6 , jag har samma problem som dig ja hade också illamående som höll i sig från i söndags tills i onsdags och sedan tvär försvann allt och nu är jag jätte orolig , jag har ett inbokat ultraljud på tisdag och ja har insett att jag ändå inte kan göra något hur hemskt det än är 😭 men jag hoppas ju såklart att allt är som det ska , och jag håller tummarna för att allt är som de ska för dig med ❤️
  • lillemmy
    LLW skrev 2025-10-31 12:25:14 följande:

Hemkommen från sjukhuset nu, där jag fick mitt sjunde missfall bekräftat. Hade det på känn i och med bristen på symtom. Hinnsäcken var pytteliten och fostret hade inga hjärtslag. Är bokad för skrapning på måndag. 

så nu ska jag bara sudda bort den framtiden. Försöka tänka om. Sluta drömma. Jag tror inte det blir fler barn för oss, som jag känner nu slutar resan här. Nio små liv har vuxit i min mage men endast två har överlevt.. 

önskar er andra ett stort lycka till <3 

Jag beklagar verkligen så oerhört 😭💕 håller tummarna för er oavsett Vad ni väljer att göra sedan ❤️
  • lillemmy

Hej, tänkte bara uppdatera er, jag var på ultraljud idag där man kunde se en bebis som motsvarade vecka 8+3 med synligt pickande hjärta, nu håller jag tummarna på att detta går vägen och jag är så tacksam över att ja fick se att allt såg bra ut just nu 🥹🥰 önskar er alla samma lycka ❤️

• lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-04 11:52:29 följande:
    Grattis, vad skönt då kan du slappna av nu! 😀
    Önskar att ja kunde känna Så men de kan ja verkligen inte , men det känns väldigt bra och ja är tacksam över att det ser bra ut idag 💕
  • lillemmy
    Allaredan skrev 2025-11-04 12:27:09 följande:
    Åh jag har tänkt på dig, vad glad jag blir över att det ser bra ut! ❤️ Och det ger mig hopp att försvinnande illamående inte behöver betyda något dåligt.
    Ja verkligen det känns väldigt bra ❤️ 
  • lillemmy
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 11:28:21 följande:

Den här helgen började inte riktigt som jag hoppats. Igår eftermiddag efter en timmes fysiskt arbete i trädgården fick jag en rosa blödning. Den stannade av direkt och sedan dess syns inga spår, inget brunt eller rosa eller rött alls och jag känner inget heller. I torsdags syntes hjärtslag på vul bebisen låg ?långt upp i livmodern?.

Efter att ha gått igenom både MA och MF tidigare (och två friska barn där jag aldrig hade blödningar) ställde jag direkt in mig på det värsta och gick och lade mig. Nu har det gått ca 20 timmar och ingenting mer. Så på något sätt börjar jag väl hoppas att det var någon form av ansträngningsblödning, alternativt genombrottsblödning (går in i v 9 idag). Får bara vänta och se helt enkelt. 

Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter som resulterat i levande barn och den ena låter precis som den blödning du beskriver , jag tror inte du behöver oroa dig ❤️ hoppas allt ser bra ut för dig sedan ❤️
  • lillemmy
    Anonym (Första) skrev 2025-11-12 08:32:12 följande:

Hejsan, jag är bf 28juni men har nu fått lite könningar/stickningar/molande inget som gör ont utan bara ett litet obehag mot högra äggstocken/ledaren och är nu livrädd för utomkveds 😱 har bokat in privat ultraljud på söndag men tiden går i ultrarapid .
    Någon som upplevt samma men att det inte varit någon fara?

Jag hade liknande och det va bara en tom äggblåsa ❤️ håller tummarna för dig ❤️
  • lillemmy
    Anonym (Första) skrev 2025-11-12 15:24:36 följande:
    Hade du några känningar i övrigt i livmodern?
    Jag har ju vanliga symtom från livmodern också, varit mest där, vara dom senaste två gånger jag haft känningar mot äggstock
    Exakt jag hade även mensvärk i livmodern i början
  • lillemmy
    Anonym (Första) skrev 2025-11-14 09:44:59 följande:

Ingen fara på torpet. Fick en tid idag klockan 9 och bäbis sitter rätt, mäter 8.8 och hjärtat pickar 😭

Åh va kul att höra, stort grattis 🥳 Vilken vecka mätte bäbis?💕
  • lillemmy
    Anonym (Första) skrev 2025-11-14 17:55:56 följande:
    Tror han sa 7+1 minns inte riktigt va alldeles för lättad och överväldigad för att ta till mej de han sa i övrigt ????
    Åh va skönt , 💕 
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;