Inlägg från: Anonym (s) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s)

Världens Barn!!!!!!!!

Ojojojoj. Sunkigt att ställa dessa skilda grupper emot varandra. En årlig kampanj mot? Ja? Hur menar du att pengar från en insamling i den stilen skulle användas på ett sätt som hjälpte dessa funktionsnedsatta barn? Ser ingen bra lösning för att lösa de problem som du pratar om med insamlade medel.

• Anonym (s)

Man kan inte bara ge pengar till kommuner på det viset. Vilka skulle få, det finns många? Några kronor extra till varje skulle inte göra något återkommande skillnad.

• Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-03 21:10:35 följande:
    NI som håller med om att inga insamlingar behövs i landet Sverige har ALDRIG haft funktionshindrade nära er, vare sig i familjen eller i släktskapet  eller ens närmaste vänner. Ni har ingen kunskap om hur Svenska funktionshindrade har det i samhället i dag.

Men för guds skulle skänk era pengar utomlands för då känner ni er nöjda att ni gjort ett bra val.
    Nej, vi är realistiska. Sluta argumentera med enbart känsloargument eller tro att vi för den delen skänker till Världens barn.
  • Anonym (s)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-03 21:45:14 följande:

Jag skänker pengar till svenska barn . Jag är med i ett ordenssällskap, 
    len form av förening, vi jobbar mycket med att samla pengar till lokal välgörenhet, till barn i vår stad. Tex till föreningen Majblomman, till funktionsnedsatta barn och sjuka barn. Det finns väldigt stora behov i Sverige som du skriver. 

Ja, det finns mycket lokala initiativ som även jag brukar stötta. Det är inte vad TS vill ha utan en massinsamling som sedan ska fördelas på hela Sveriges kommuner.
  • Anonym (s)
    Jhannis skrev 2025-10-03 21:03:35 följande:
    Nä man kan inte ha en insamling till hela Sveriges kommuner i Sverige , MEN man kan ha en insamling till  hela VÄRLDENS barn alltså hela världen.....Hör hur dumt det låter.

Om alla Svenskar som lägger miljontals kronor till Världens Barn skulle lägga det i Sveriges kommuner skulle göra en DJÄVLA skillnad.
    Nej. Bara administrativt är det en mardröm och skulle kräva flera löner till arbetare. Ska kommun A få lika mycket som kommun B? Vem har flest funktionshindrade barn? Till vad ska det gå? Stöd för resor? Hjälpmedel? Bostadsanpassning? Assistenter?
  • Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-03 22:35:46 följande:
    VARFÖR!!! Ja det är extrema förhållande i världen, men det är OFTAST Sverige som verkar ta det största ansvaret  för världens barn, men skiter fullkomligt i sitt eget land. Alla i Sverige är miljonärer och kan hjälpa till runt om i världen och så kan vi skita i våra egna. Så är det.

Jag är halv finsk, men hur Sverige tar hand om funktionshindrade är USELT och det har inte med dagens sittande regering att göra för det var likadant med förra regeringen. 

Jag är arg på Hela Sverige att alla som är med och hjälper Världens Barn borde ha koll på hur det är i Sverige. Hur behandlas våra funktionshindrade barn i dagens samhälle. Varför tas resurser bort från barn med behov.....Kommunen säger att det inte har råd. Varför sparka på dom som redan har det svårt.

Nä jag förstår att alla som svarar har aldrig haft kontakt med funktionshindrade eller deras behov ....Det ska mörkas det finns inte ....Fy Fan
    Tydligt att det var en tråd som sker på helgen från börjanSkrattande
  • Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-03 23:14:26 följande:
    Varför det????.....Det har varit påtalat hela veckan om att massor av program både på radio och tv utgår på grund av Världens barn.

Du som lägger inlägg har inte en susning om hur Sverige behandlar funktionsnedsatta. Så sluta och skriv och lev ditt fina liv du lever.
    Ja precis, hur ska vi kunna diskutera när du inte vill diskutera och lägger på oss en massa åsikter som vi aldrig uttryckt? Du har ingen aning om våra bakgrunder så därav... helg
  • Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-04 12:47:06 följande:
    . Det är som att dom barnen får inte synas eller höras. Sveriges befolkning känner mer för Världens Barn än det känner för sitt eget folk i samhället.
    Återigen helt absurda påståenden om vad vi tycker...
  • Anonym (s)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 13:48:38 följande:
    I min stad har allt stöd för barn med språkstörning monterats ned de senaste 20 åren. Alla extra stödpengar går till barn med invandrarbakgrund.
    Jag läste att nu uppskattar man att hela tio procent av våra barn har språkstörning. Inte konstigt att så många inte längre klarar skolan. 
    Jaha och vad i detta försvarar TS absurda påståenden som jag påpekade i det inlägget och som har genomsyrat alla dennes inlägg?
  • Anonym (s)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 13:56:57 följande:
    Att man nedprioriterar svenska funktionsnedsatta barn till förmån för invandrade barn och att svenska folket prioriterar att samla in pengar till barn i övriga världen trots att så många svenska funktionsnedsatta barn inte får den hjälp de behöver.

Låt oss se på vad du citerade för inlägg från TS och vad jag highlightade där i stället för att prata om icke relevanta saker:
    Att de inte får synas eller höras
    Att vi bryr oss mer om Världens barn

+

"
    Nä jag förstår att alla som svarar har aldrig haft kontakt med funktionshindrade eller deras behov ....Det ska mörkas det finns inte ....Fy Fan"

"Alla i Sverige är miljonärer och kan hjälpa till runt om i världen och så kan vi skita i våra egna. Så är det."

NI som håller med om att inga insamlingar behövs i landet Sverige har ALDRIG haft funktionshindrade nära er, vare sig i familjen eller i släktskapet  eller ens närmaste vänner. Ni har ingen kunskap om hur Svenska funktionshindrade har det i samhället i dag. 

Denna typ av diskussion är dödsdömd och vanligt helgförekommande. Normala sansade argument möts med en borderline känslostorm.
  • Anonym (s)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 13:58:43 följande:

Jaha, är det din kommentar till detta? Att funktionsnedsatta barn med språkstörning inte får den behandling och stöd de behöver? Och därmed slås ut från skolan och arbetslivet? Många blir deprimerade, en del tar sitt liv, för de har ingen framtid. 

Och ditt svar är , Jaha? 

Klart det är Jaha. Du citerade mig och valde att svara på något helt annat än vad jag skrev åt TS.
  • Anonym (s)

Nu blir svaret Haha för vad sjutton, bemött vad jag faktiskt pratar om? Inte för att ens TS vill det men...

• Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-04 16:36:24 följande:
    Vad ska jag bemöta dig i? Du sitter ju bara framför skärmen och nedvärderar på allt jag skriver om, men du har ingen uppfattning på hur det är i Sverige.
    Du har inte bemött ett enda av mina argument och försökt få en saklig diskussion utan släng ut halmgubbar åt höger och vänster. Haha. Jag har fortfarande inte sagt ett ord om hur dagens situation ser ut utan enbart pratat om det orealistiska i ditt förslag.
  • Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-04 18:35:44 följande:

En liten gala dock i tv så att alla i Sverige förstår att det finns barn med behov även i vårt land. Inget sådant som själva VB galan där miljonärer får spegla med sina fina kläder.

Att man kör Världens Barn i en hel vecka om inte mer. Tar bort program från Tv som folk vill se på. Tar bort program från radio som man vill lyssna på och sen kör man en hel kväll i tv med POMPA OCH STÅT som om alla i Sverige är miljonärer det ger felaktig förebild av Sverige.

Jävligt jobbigt att vara din karaktär. Tar bort program man vill se? SVT har allt på play eller kör det senareSkål
Svar på tråden Världens Barn!!!!!!!!