Inlägg från: Anonym (Inte någon annans lån) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte någon annans lån)

Betala hur mycket i hyra till sambon?

Anonym (Betty) skrev 2025-10-04 08:53:44 följande:

Blandar du inte ihop uttrycken fasta och rörliga kostnader nu?

Du nämner bara att ni delar på fasta utgifter. Men sen kallar du nöje tex för fast utgift så du kanske rör ihop lite? För självklart ska du vara med och betala på rörliga utgifter också hos din sambo.

Varför betalar du inget på lånet? 

Även fast man inte äger kan man inte bo gratis.

Jag äger inte min hyreslägenhet. Jag kan ju inte direkt ringa till min hyresvärd och förkunna att jag tänker på här gratis fortsättningsvis bara för att det är de som äger fadtigheten/står på lånen för hastigheten.

Är lite allergisk mot folk som resonerar att de ska bo gratis hos sambo om man inte äger huset. Ingen annan gång funkar det så.

Lånet ska hon absolut inte betala på. De andra kostnaderna är inget konstigt att hon ska dela, men lånet är något som HAN har tagit på en fastighet som HAN får ersättning för den dag han eventuellt säljer det. Lek med tanken att hon under sina år tillsammans med den här mannen amorterar 50.000 på hans lån, som en del av hennes boendekostnad. Tror du att hon får 50.000 av honom om det tar slut och hon flyttar ut?

Med vänlig hälsning från en som betalade 6-siffriga belopp i amortering på ett hus som jag sedan hamnade rakt ner i exets ficka efter vi delat på oss och hon sålde huset.

Svar på tråden Betala hur mycket i hyra till sambon?