Inlägg från: Anonym (Same) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Same)

Betala hur mycket i hyra till sambon?

EpicF skrev 2025-10-04 13:01:17 följande:
    "Och sånt" kan faktiskt innebära räntekostnader. 

Hon ska betala 50% av driftskostnaderna (inkl ränta). Det gör hon inte idag, utan hon betalar mer än 50%. Det är inte rätt. 

Nej, inga reparationer kommer henne till godo eftersom hon inte får tillbaka ett skit av det när han väl säljer. Ts ska inte betala för underhåll och reparationer. Den dagen hon köper in sig i huset, då är detta någon hon ska vara med att dela på. 

Låter som mig. Bor på 33 kvd hus, trasig ugn, sliten spis hämtad från ngn återvinning, dock fräscht badrum, digt isolerat och kallt badrum på vintern, minimalt anvande av varmvatten. Sköna sänger enda som är bra.

Ägaren vill att jag ska betala utgifter men jag får ej vara hans sambo eller stå skriven här.

Älskar området här på landet och han är den ende utlänningen här och talar inte med ngn. 

Bara svenska flaggor. 

• Anonym (Same)

Aldrig utpressning. TS borde ha en generös konservativ man.

• Anonym (Same)

Detta är typiskt svenska män!! Snålhet så det tycker! Jag var själv gift med en i 15 åring. En från adeln!

Räkna kronor sådär. TS borde hitta en annan man! 

• Anonym (Same)
    Anonym (Fg) skrev 2025-10-05 20:41:01 följande:

varför Ska du betala honom pengar, du äger ju inte någonting huset? han hade ju fått betala de kostnaderna även om du inte bodde där.
    jag gissar att du bidrar en hel del i hushållet som att tvätta, städa, laga mat, handla, göra huset mysigt. 

om ni planerar att skaffa barn så ska du absolut inte betala ett öre. Det min fru har gått igenom med graviditeter, föda barn, amning och inte sova ordentligt är betalning nog. skulle aldrig vilja att hon betalade en krona.

Helt rätt. Han vill bara vara elak. 
Svar på tråden Betala hur mycket i hyra till sambon?