Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Betala hur mycket i hyra till sambon?

Du blandar äpplen och päron. Bara för att du skaffar ytterligare utgifter så vill du betala mindre till ditt grundboende?

Även om du spenderar tid i Stockholm och inte just då är hemma, så får man ändå betala vad det kostar. Det finns liksom ingen som har boendeavtal som är dynamiska kring hur många dagar man är hemma.

• Anonym (Nja)
    Jimmy75 skrev 2025-10-04 15:27:19 följande:
    Och varför i HELA FRIDEN skulle TS sponsra hans hus....som dessutom bara HAN tjänar på den dagen han gör av med bostaden. "Han är hennes hyresvärd" Det var nog den sjukaste synen på en relation hittills här på FL...och då har jag varit här några år.
    Fast jag har sett dig flera ggr skriva att det var det sjukaste du sett, så du verkar onekligen lite dramatisk.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Same) skrev 2025-10-05 16:05:10 följande:

Detta är typiskt svenska män!! Snålhet så det tycker! Jag var själv gift med en i 15 åring. En från adeln!

Räkna kronor sådär. TS borde hitta en annan man! 

Från adeln? Då trodde du att det skulle bli räkmacka va? 
  • Anonym (Nja)

TS försöker bara att smita undan utgifter för att få det bättre ekonomiskt. Det kan man inte göra bara för att man valt en partner med mer pengar än en själv.

• Anonym (Nja)

Det är klart att ränta ingår om man bor i någon annans hus, däremot inte amorteringar.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-10 00:51:06 följande:

Nej, ingen mer hyra till din partner enligt mig. Han äger huset och hade huset redan när ni blev ihop. Så han har satt sig i hus-sitsen helt på egen hand, du är inte skyldig att bidra. Han borde vara glad att du ens vill vara tillsammans med honom och ha sex med honom. Vill han behålla dig så bör han inte tycka att du ska betala.

Du måste vara jävligt snygg om du kan tänka som du gör och komma undan med det. Vi andra måste göra rätt för oss i livet.
  • Anonym (Nja)
    Anna7719 skrev 2025-10-11 07:32:38 följande:

Jag bor också i min sambos hus och jag betalar halva elen, halva vatten och sophämtningen, halva bredbandet och halva streamengrjänsterna.
    Jag betalar ca 2000 i månaden på själva huset. Han står för lån och amorteringar , renoveringar och när saker går sönder.
    Jag står för all mat vi äter gemensamt.
    Jag betalar mina uteluncher och han sina.

Så 3000 i månaden är ingenting, det låter helt rimligt

Låter som en vettig deal
  • Anonym (Nja)
    Studentpappa skrev 2025-10-11 08:03:22 följande:
    Du vill alltså ha betalt för att släppa till, ja det är ju ett sätt att använda sina tillgångar som funnits i många år.
    I någon mån är vi alla filosofiskt sett prostituerade. Vi gör saker med vår kropp och utseende som ger oss olika fördelar/ersättning.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (J) skrev 2025-10-11 08:13:25 följande:
    Menar du även om man endast tar betalt för kunskap och tankar?

Kanske, vad tycker du?

Om du får betalt för att bistå med kunskap och tankar så bestämmer någon annan över din tid och ditt fokus. Det innebär ju även det att man till viss del är köpt och styrd till att driva någon annans agenda som du får pengar av som ersättning för din tid.

Svar på tråden Betala hur mycket i hyra till sambon?