Anonym (Betty) skrev 2025-10-05 12:20:10 följande:
Varför ska man bo gratis bara för att man har en kärleksrelation? Inga andra människor här i världen får bo gratis men har man en kärleksrelation med någon som råkar äga sitt boende så ska man få bo där gratis? Varför? 

Att hon betalar el, netflix, etc hjälper väl inte. Kärleksrelation eller ej så upplåter sambon boendeyta till henne. Hon är där, får utnyttja boendet hur hon vill, slita på hus samt möblemang precis som hon vill. Men ska får göra det helt gratis för att de är kära? 

Som sagt så fungerar det ju inte med någon annan boendeform. 

Även om sambo och hyresvärd inte är samma sak så är det samma princip. Jag kan som sagt inte säga till min hyresvärd att "jag får minsann inga pengar den dagen du säljer fastigheten så därför tänker jag sluta med hyran". 

Jag betalar hyra som ska täcka deras lån, deras framtida renoveringar för det jag sliter på i lgh etc. 

Folk som hyr ut ett rum i en villa/lgh tar betalt för det. 

Men är man kär får man tillgång till allt gratis. Hm... 
Men han ska ha "gratis" och fri tillgång till sommarstuga, båt och lägenhet? Det är ju så det ser ut nu. Jag vet ingen som åker på sommarsemester eller weekendresor som får gratis tillgång från uthyrare heller. Varför är det TS bidrar med in i förhållandet inget värt?