Inlägg från: Anonym (Lugn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lugn)

Hur duscha så snabbt som möjligt?

Jag tänker att du kan vara ganska lugn. Förmodligen kommer du inte upp i 1000:- om du inte har jättestor familj eller duschar en timme om dagen. 

Angående hyran kommer det troligen att ingå som argument vid nästa hyresförhandlingar som börjar snart och då vara en faktor som gör att hyran höjs mindre. du kan ju kolla med hyresgästföreningen om du vill vara säker. 

Det kommer troligen vara standard i alla lägenheter framöver. Jag jobbar i bygg och i snudd på all nyproduktion byggs dessa mätare in. Är man inte storförbrukare kan man ju faktiskt också tjäna på att inte grannen som har fem barn i tonåren som duschar en timme var om dagen är med och drar upp den genomsnittliga vattenförbrukningen! 

Du har redan fått superbra tips! Oftast är det ju varmvattnet som är dyrt och behöver sparas på. Investera i snålapolande munstycken till dusch och kranar. Spola inte vatten i onödan utan slå av vattnet när du ex borstar tänderna, tvålar in dig osv. Gillar du/ni att dricka riktigt kallt vatten, ställ in en tillbringare i kylen istället för att spola flera minuter för att få det riktigt kallt. En bekant har en hink i duschen som hon spolar vattnet i när det ska bli varmt för dusch och använder till ex att vattna blommorna. Har du barn så håll lite koll på vad de gör i duschen. Jag kom på att min tonåring kollade serier i duschen och bara satt på golvet och spolade sig med varmvatten för att det var skönt. Vi hade visserligen gratis vatten men är allergisk mot sånt slöseri. 

De flesta jag känner som betalar för vatten i lägenheten når inte 1000:-. Snarare kring hälften som max. 

Svar på tråden Hur duscha så snabbt som möjligt?