Elak, negativ och nedvärderande sambo!!
Hej
Hej
Jag gissar att hon kan vara i en svacka och kanske mår väldigt dåligt, men berättar inte för dig om orsakerna till det. Vi kvinnor kan vara sådär och jag är inte oskyldig, även om jag mår bättre numer än jag gjorde som yngre och inte låter saker påverka mitt mående i lika hög utsträckning längre, varför jag också blivit lättare att leva med för min nuvarande man.
Går hennes beteende över gränsen och pågår alltför länge får du förstås hugga ifrån och kanske be henne gå i terapi. Av vilka anledningar kallar hon dina stora barn för "äckliga"? 
Det låter ju verkligen som att hon inte mår bra och att det finns orsaker till det. Har du betett dig illa mot henne innan på något sätt eller gjort något som fått henne att bli såhär sur? Ingen rök utan eld brukar det sägas.
Bita ihop för barnens skull är inte bra i längden. Jag längtade efter att min pappa skulle stå upp för sig själv i alla år som min mamma hackade på honom. Inte ett bra sätt för barn att växa upp. Man är ju en del av sina föräldrar och det gör ont när de behandlas dåligt.
På vilket sätt är det för barnens skull att bli behandlade illa?
Hur gamla är ni? Kan hon ha någon begynnande demens? Annan psykisk sjukdom? Hjärntumör?
Om beteendet är nytt Och inget hon alls haft tidigare skulle jag om jag var du prata med hennes familj och vänner och göra gemensam sak i att få henne att söka vård.
Om hon är frisk och bara en idiot. Lämna! Skit i huset, tyvärr. Det kan inte vara anledning att stanna sådär. Du skadar era barn med. Och dig själv.
Kram
Dina barn, och även du, blir verbalt misshandlade. Avsluta detta, ta barnen och flytta. Spela in henne så du har bevis. Se till att strida om barnen, de ska inte behova bli misshandlade. Skaffa ett bra juridiskt ombud om du måste.
Låter som ett klimakterium i full blom. Det finns hjälp att få för det.
Jag gissar att hon kan vara i en svacka och kanske mår väldigt dåligt, men berättar inte för dig om orsakerna till det. Vi kvinnor kan vara sådär och jag är inte oskyldig, även om jag mår bättre numer än jag gjorde som yngre och inte låter saker påverka mitt mående i lika hög utsträckning längre, varför jag också blivit lättare att leva med för min nuvarande man.

Går hennes beteende över gränsen och pågår alltför länge får du förstås hugga ifrån och kanske be henne gå i terapi. Av vilka anledningar kallar hon dina stora barn för "äckliga"? 

Det låter ju verkligen som att hon inte mår bra och att det finns orsaker till det. Har du betett dig illa mot henne innan på något sätt eller gjort något som fått henne att bli såhär sur? Ingen rök utan eld brukar det sägas.
Hur gamla är ni? Kan hon ha någon begynnande demens? Annan psykisk sjukdom? Hjärntumör?

Om beteendet är nytt Och inget hon alls haft tidigare skulle jag om jag var du prata med hennes familj och vänner och göra gemensam sak i att få henne att söka vård.

Om hon är frisk och bara en idiot. Lämna! Skit i huset, tyvärr. Det kan inte vara anledning att stanna sådär. Du skadar era barn med. Och dig själv.

Kram
vardaga.se/sa-jobbar-vi/demens/olika-typer-av-demenssjukdomar/frontotemporal-demens-pannlobsdemens/
Finns tyvärr demens som kan drabba från 40.
Visa Din fru detta och säg att hennes beteende får dig att fundera på om allt står rätt till. Kräv att ni går till familjerådgivningen och pratar och att hon kontaktar en vårdcentral vårdcentral för sitt psykiska mående. 
Nej, så kan det ju inte fortsätta. Hon bör kollas för sjukdomar både i kroppen och psyket. Men även om beteendet beror på sjukdom kan du inte låta dina barn utsättas för det här. Min kompis var tonåring när hennes pappa började bli dement och det var just att han blev elak som var så hemskt.
Skulle du kunna kräva parterapi och förklara att om hon inte går dit och det hjälper så kommer du att be socialtjänsten om hjälp så att du får enskild vårdnad och huvudsakligt boende när ni flyttar isär?
Huset får du tyvärr se som förlorat i så fall. Du måste sätta barnens bästa först. Och även dig själv. Din hälsa är mer värd än huset.
Kör på två spår tills ni benat ut vad som är fel - relationen eller hennes hälsa.
Depression eller utmattning kan te sig så även om det oftast brukar bli mer inåtvänd. När jag mådde riktigt dåligt kunde jag bråka med alla.
Dock är det hennes ansvar att söka hjälp för sitt mående. Du kan däremot ge henne ultimatum att lämna eller söka hjälp. Tala om att hon ägnar sig åt psykisk misshandel av både dig och barnen, och att du inte tänker låta det fortgå. 
Hon behöver gå och prata med någon!
Det handlar inte om PMS i perioder? Antar att hon inte är i klimakteriet ännu, även om det kan hända tidigt.
Depression eller utmattning kan te sig så även om det oftast brukar bli mer inåtvänd. När jag mådde riktigt dåligt kunde jag bråka med alla.
Dock är det hennes ansvar att söka hjälp för sitt mående. Du kan däremot ge henne ultimatum att lämna eller söka hjälp. Tala om att hon ägnar sig åt psykisk misshandel av både dig och barnen, och att du inte tänker låta det fortgå. 
Hon behöver gå och prata med någon!
Det handlar inte om PMS i perioder? Antar att hon inte är i klimakteriet ännu, även om det kan hända tidigt.
Måste bara tillägga att hon bör kolla upp sig på vårdcentralen om det är ett nytt beteende, så det inte handlar om någon bakomliggande sjukdom. Min moster blev exakt så elak när hon fick hjärntumör, och även andra cancersjukdomar kan börja så. Hon har inga sjukdomsymptom utan är bara elak?
Kan hon bete sig i relationer med andra? Vänner? Jobb? Familj? Tänker att om det är nåt sjukligt borde det märkas på andra ställen också.