Inlägg från: Anonym (Osmakligt..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osmakligt..)

Vad tänder en kvinna?

Jag hade iallafall aldrig tänt på en man som stod och spanade in min röv när jag höll på med trädgårdsarbete eller dra upp ogräs eller när jag står och stretchar efter en löprunda. Jag tänder desto mer på män som kan skilja på när vi ska ha sex och när vi inte ska ha det, Ditt inlägg osar manschauvinism.

• Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (J) skrev 2025-10-04 20:13:26 följande:
    HUR kan man inte tända på att ens man tänder på en?
    När är det då okej för ens man att titta på en lustfyllt?

Personligen älskar jag när min man uppskattar det han ser. Sen behöver det inte alltid leda till sex men vetskapen om att min man tänder på mig även när jag rensar ogräs eller stretchar efter löprundan gör att jag känner mig åtrådd och sugen på min man. 
    Känns som om "någon" fick ett plötsligt behov av att gå in och försvara TS. Ja, vi tänker alla på olika saker, men när jag är upptagen med arbete eller att konditionsträna så vill jag ägna mig åt det. Sex har sin tid,
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-04 21:58:02 följande:

En glad, trygg och inbjudande personlighet.

Fysiska attribut - en normalbyggd kropp och smal mage. Synd att män i min ålder och uppåt nästan alla odlat fula tjockismagar. Undrar om de ens förstår hur förbaskat oattraktivt det är med dessa bulldegar. 

Ja, jag har ofta undrat vad det är som gör att män efter 40 fyllda slutar att ta hand om sig och låter skägg och mage växa. Det är som att de tror att de ska kunna bli valda oavsett hur de ser ut. Det finns ett fåtal män efter den åldern som fattar att utseendet har betydelse, som konditionstränar och styrketränar och lever hälsosamt, men det brukar vara de männen som är upptagna. Jag vill då inte ha någon fetlagd skäggmurvel som sitter och onanerar till mina stretchövningar.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-04 22:16:37 följande:
    Jag läste just en artikel ur Illustrerad vetenskap om män och ölmagar. Tydligen beror dessa på ett överintag av kalorier som tenderar att sätta sig runt buken på män. Deras fettfördelning skiljer sig från kvinnors pga testosteron eller nåt sånt. 
    Oansvarigt likväl och ohälsosamt.

Stora magar förstör verkligen allt och ja, man kan undra lite över orsaken till att de förstör för sig själva på det sättet.

Läste också att män blirallt mindre intresserade av sex i takt med ökad ålder och sjunkande testosteron. Ett svagare intresse för sex gör dem kanske mindre motiverade att hålla sig snygga och fräscha. Det är min teori.
    Stämmer nog att många män blir mer ointresserade av sex med åldern och att det kan vara en orsak till att de slutar ta hand om sig själva och sina utseenden, men jag är ändå lite kluven till det, eftersom de ändå ofta går igång på yngre tjejer.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-04 23:00:50 följande:
    Jo, slarv med kaloriintaget påverkar förstås. Men mycket är genetiskt. Farfar hade mage, morfar hade mage, pappa hade mage, och jag har mage. Jag försöker hålla den tillbaka med dygnsfasta och koll på intaget i övrigt. Det går inte jättebra, men hon gillar att ligga med mig. Tack Gode Gud för det.
    Skaffa dig ett gymkort så du slipper se ut som din farfar och morfar.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-04 23:25:51 följande:
    Människor idag är överfixerade vid utseende, kroppsform. De kan svälta sig, operera in plast i kroppen, allt för att se ut på ett visst sätt. 

Idealet borde vara att njuta av mat och dryck och sex utan att skämmas.
    "Njuta av mat, dryck och sex utan att skämmas". Det är för mycket fokus på njutningar idag. En god hälsa och en bra fysisk form kräver ansträngning och rörelse. Jag vet mycket väl att 40+ män blir lata och bekväma och låter magen växa och utseendet förfalla, det är därför de inte lyckas vid dating bl.a. Kvinnor förväntas vårda sina utseenden och hålla sig snygga för att ha en chans. Varför ställs inte samma krav på alla dessa lata män?

Vi får väl se hur länge din fru stannar, när du sitter där och äter stora flottiga pizzor, dricker öl och rapar, samt onanerar till när din fru plockar ogräs och stretchar.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (40+ happy Man) skrev 2025-10-05 08:36:32 följande:

Märker att det finns flera manshatande kvinnor i den här tråden, det här gör mig tillika glad. Min fru är ingen manshatare, hon vill va med mig för den jag är.
    Och jag är glad att jag inte har hittat såna som ni.

Då jag bestämmer mig för att ta mig i kragen och slimma ner, så gör jag det i huvudsak för mitt eget bästa (minska risk för typ 2 diabetes osv), men även för henne.

Hos oss är det jag som tar initiativ till sex, det funkar men skulle ju såklart va uppskattat att andra vägen ibland.
    Tror jag pratar för de flesta män när jag säger att vi verkligen uppskattar då en kvinna tar initiativ och visar sin åtråhet mot oss, det sker sällan och då det sker så lever vi länge på det.

Vi har varit gifta i 14 år och har 2 underbara barn, hon har inte tagit initiativ sedan vi beslöt oss att ha vårat andra barn.
    Så stor orsak till varför jag frågar här är även för att få bättre förståelse för hur jag kanske ska få frun att ta initiativ.

Om hon inte tagit initiativ sedan dess, säger det då dig ingenting? Att hon inte har någon lust att ha sex med dig måste ju bara betyda att hon inte tänder på dig längre. Och om hon inte gör det, vad tror du att det kan bero på?
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Trynberit) skrev 2025-10-06 07:18:01 följande:
    Jag tänker som så att hela samhället är utseendefixerat idag.
    Allt ska vara perfekt och män/kvinnor tror att dem måste se ut som Adonis. Det är tragiskt.
    Viss typ av tex fetma är genetisktbetingade. Finns en del sådana kombinationer, som jag inte har koll på.
    Vissa får svårare att gå ner i vikt vissa vice versa. Behöver inte alls handla om lathet.
    Träning är iofs alltid bra av så många anledningar.
    Fast min känsla ät låt människor vara som de är.
    Ja, det är utseendefixerat idag, och det får vi kvinnor erfara så mycket mer än män. Men skillnaden är oftast att vi faktiskt anstränger oss för att vara så pass attraktiva att vi får uppmärksamhet vid dating och av män i allmänhet. Män tror mer att de kan koppla av och bara vara, och att de ändå ska dra till sig kvinnor, men så funkar det inte i dagsläget. Och män är mer utseendefixerade när det kommer till kvinnor medan kvinnor ofta går igång mer på personlighet, humor och sådana saker. Män ska helt enkelt inte tro att de bara kan skita i att ta hand om sig själva och sina utseenden, låta mage och skägg växa och tro att de är världens kvinnomagneter trots det.

Nu kanske någon tänker - Leif GW Persson, som är åldrad, har både skägg och stor mage, men skillnaden är att han har en jävla personlighet och attityd som sticker ut, och sådant attraherar kvinnor i olika åldrar. Så om du inte har utseendet, satsa på att skaffa dig en tilldragande personlighet.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-07 09:13:48 följande:

Jag frågade min fru en gång vad som gör att hon har det skönt i sängen, och väntade mig handgrepp, metoder mm. Men hon svarade "Rätt karl". 

Vi är 65 plus och har sex varje vecka, ibland lite glesare, ibland mer ofta. Jag har tio-femton kilos övervikt, hon är normalviktig. Jag rör mig tillräckligt, gör morgongymnastik och går långa promenader flera gånger i veckan, är full frisk.

Magen har jag fått i arv från pappa, farfar och morfar. Jag håller igen lite grann, men älskar god mat och dryck och tänker inte bli en självstraffande munk. Livet är till för att levas.

Gym har jag aldrig besökt, och nyligen kom ny forskning som tydligt visar att hårdträning inte är effektivt mot övervikt, bara att äta mindre.

Det där att man inte får ha någon övervikt är helt och hållet en social konstruktion, ett mode om man så vill. Kroppsidealen har förändrats genom historien. Jag tycker att vi ska sluta vara så fixerade vid ytan. "Rätt karl" och "Rätt kvinna" är så mycket viktigare.

Min fru får gärna gå upp tio kilo, blir bara mer mjukt hull att njuta av.

Mitt mått är att inte bara gå upp i vikt hela tiden, utan känna mig rörlig och kunna resa mig ur soffan utan att pusta.

Det mesta av mäns försvar kring sådant som övervikt och att "man måste få njuta av livets goda" kan oftast kokas ner till ett ord: lathet.

Det ska va gött å leva, vilket också för många män innebär att man inte gärna "förtar" sig i onödan och njuter av vila, nöjen och god mat och dryck närhelst tillfälle ges.

Det värsta är att "det ska va gött att leva"-mentaliteten som vi har i vårat överdådiga välfärdssamhälle har gjort att många män vill bli förtidsgubbar och vill pensionera sig i tidig ålder, för att bara kunna gå hemma, njuta och leva och vara allmänt gubbiga och förfalla utseendemässigt. Mycket kan väl skyllas på tidigare Göran Perssons regering, då väldigt många fick sjukersättning och förtidspension, något som Reinfeldts regering med all rätt reagerade mycket starkt på och införde arbetslinjen.

Detta att bli förtidsgubbe har blivit vanligt bland främst 60-70-talister, som ofta odlat stora skägg och låtit magen växa redan efter 40. Män i generationer före dem har istället varit måna om att arbeta och göra rätt för sig så länge man ska arbeta, uppträda med anständighet i alla livets situationer och en initiutiv känsla för vad kvinnor vill ha, och vetskapen om att man måste anstränga sig för att ett förhållande ska hålla, och att båda måste göra sin del.

Något för dig och andra män som latmasken kryper i på forumet att tänka på.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mandel skrev 2025-10-08 07:48:24 följande:

Jag tänder på normalviktiga män med hjärna. Sedan kan det räcka med att de är nära, att jag ser en speciell rörelse hos dem, att de säger något smart osv så kan jag gå igång.
    Ibland bara att titta på dem kan tända mig.
    Tar de på mig är det oftast helt kört...

Nu är jag i och för sig väldigt "sexuell" av mig.

Vad menar du när du säger att du är "väldigt sexuell" av dig? Nyfiken fråga bara. :)
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-08 10:31:18 följande:
    Det finns så mycket moralism när det gäller kroppsvikt. Den som är överviktig är lat, hävdas här och där i tråden. Lättja är en av de sju dödssynderna, alltså en moralisk fråga.

Men - än en gång - att män får mer mage är också genetiskt och inte så mycket att göra något åt. Dessutom behöver riktigt gamla människor mer hull för att klara hälsan. Det larmas ibland om undervikt och felnärdhet i äldreomsorgen.

Och - än en gång - om både han och hon gillar att äta och dricka och mår bra av det, och har ett aktivt sexliv, då finns det ju inget problem (förutom det där moraliska då).

Kvinnor får rynkor, dubbelhakor, celluliter, hängbröst, tjocka lår och även bukfetma. Båda könen påverkas av åldrande. Det är naturligt och bör inte föraktas.
    Kvinnor gör iallafall generellt mer för att vårda sina utseenden än män, även om klara undantag finns där också. Idag bestämmer sig många män för att bli gubbar redan efter 40, vilket för mig och många andra kvinnor är rätt oattraktivt. Vi kvinnor har vissa krav på oss att försöka se ungdomliga ut även efter den åldern, för att bli valda av de män vi vill ha. Tack gode Gud så är vi kvinnor skapta med hårväxt hela livet (de flesta iallafall) vilket gör ett ungt utseende mera möjligt för oss.

Män skulle nog också kunna bevara en del av sin hårväxt om inte gubb-mentaliteten tog över helt.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 11:09:00 följande:
    Om du är 40+ och inte vet vad kvinnor tänder på tvivlar jag på att du har en fru.
    Tänkte samma sak. Tvivlade på att en eventuell fru skulle gå igång på om hon fick höra hur han observerar henne.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mandel skrev 2025-10-08 12:15:45 följande:
    Jag har inga problem att ligga med folk jag inte är kär i, har gärna sex ofta, mer än vaniljsex osv.
    Jag hade en sån period i mitt liv, där jag låg med olika män för att få sen sexuella bekräftelsen, det var därför jag frågade,

Med tiden blev jag väldigt ledsen över att inte känna mig älskad som person, utan mest bara utnyttjad för min kropp.Känner inte du samma ibland?
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-08 23:26:21 följande:
    Det stämmer ju oftast, att feta ölmagar är lata, eftersom de inte orkar anstränga sig för att göra sig fina. Men då blir det ingen tändning heller, vilket inte är mer än rätt.

Dumheter. Man kan visst göra nåt åt sin feta gubbmage eftersom fettet beror på ett överintag av kaloriintag. Män är vuxna människor som kan bestämma över vad de stoppar i sig och vilka hälsoprioriteringar de är kloka nog att göra.

Man mår inte bra av att vräka i sig för mycket mat och få farligt bukfett kring magen. Man kan äta gott utan att låta det gå till överdrift. Det kallas måttlighet och balans. Att vara en sund person är vad vi människor mår allra bäst av i längden.

Celluliter kan man motverka, även om de inte försvinner helt. Bukfetma kan man äta bort som sagt. Likaså feta lår och dubbelhaka. Har inget med åldern att göra så jämför inte så dumt med rynkor. 

Nej, det är inte naturligt att överäta utan snarare ett tecken på att ens liv är ur balans och att något inte stämmer med ens hälsa, psykiskt såväl som kroppsligt.
    Många mäns enda problem ligger egentligen i att de är lata, sedan om de får någon lindrigare sjukdom eller skada som normala, företagsamma män inte skulle sett som någon big deal, så använder de ofta det både som en ursäkt att sjukskriva sig och slippa göra saker i hemmet. Om någon minns programmet "Rent hus" som gick för längre sen på TV4, där några stackars städerskor fick rensa upp och städa i lyor som såg ut bokstavligen som soptippar, så kan man förmoda att de fall som togs upp i programmet bara var/är toppen på ett isberg, precis som med Lyxfällan.

Sen det där patetiska att män vill ha beröm och sex så fort de städat rent huset/ lägenheten en enda gång för att "hjälpas åt". Kvinnor gör sådant hela tiden utan att få beröm.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-10 00:21:31 följande:
    Likt de flesta kvinnor. 

Nåt annat som är tändande är män med en snäll typ av humor, som inte går ut på att göra sig lustiga över andra eller trycka ner någon. Sånt är sexigt.
    Tyvärr är många mäns s.k. humor av det hånfulla slaget, dvs mot vissa typer av människor. Den värsta jag stött på "skämtade" om människor med funktionsvariation på ett väldigt elakt sätt. Tyvärr finns det män som roas av sådant.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Olsdotter skrev 2025-10-10 11:05:54 följande:
    Jag tänder på klass och stil, dvs när en man vet hur man tar kommandot på ett omtänksamt sätt, vet hur man för sig i olika miljöer, och män med hjärna.

Utseendet är sekundärt. Är han över 170 cm lång och inte totalt missbildad fungerar det för mig.

Rösten är viktigare. Får inte vara pipig. Läspande är också svårt, liksom stammande. En normal mansröst fungerar, förutsatt att det ovan är uppfyllt, men är den djupt manlig rinner det till ordentligt.
    När du säger pipig röst kommer jag direkt att tänka på Anders Hansen, en väldigt attraktiv man med en attraktiv personlighet, men det hela faller på hans pipiga röst som verkligen är avtändande.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-10 00:24:25 följande:
    Det är ett ganska fattigt svar. Kan du inte ge ett seriöst svar på vad du faktiskt attraheras av hos män istället? Har svårt att ta Ted på allvar.

Jag attraheras av nyktra män som inte super utan är modiga nog att kunna vara sig själva utan hjälp av skadlig alkohol.
    Det värsta är att många män bara blir "modiga" och vågar snacka när de druckit sig fulla. Är det något jag verkligen avskyr så är det män som inte klarar att vara sociala som nyktra, och därför avböjer att följa med på olika sociala sammankomster, men som snackar som fan så fort de blivit "tillräckligt" berusade. Kan se inte prata som nyktra ska de hålla käften när de är fulla också.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Tjej hej) skrev 2025-10-10 16:43:31 följande:
    Skaffa en snygg kropp. Har du risk för diabetes så tror jag att du behöver förlora ett antal kilon. För att se snygg ut, platt mage och muskler. Det behöver inte vara jättemycket men den skönhet som kan finnas hos manskroppar bygger på muskulaturen.
    Ja. slät och fin hud, muskulös och utan mage eller häng på rumpa eller under armarna eller något, då kan man ha överseende med att det är en gubbe man har att göra med. :)
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-10 20:01:10 följande:

Fräscht utseende. Följande saker går bort direkt:

- Gubbmage
    - Skallighet
    - Dåligt klädstil

Sedan får han gärna vara dominant och visa vem som bestämmer, gärna med smisk.

Precis. Han behöver inte just se ut som en 20-åring, men en kombination av ungt och samtidigt manligt utseende. Inte mesig men ändå snäll och generös, I sängen får han gärna bli ett vilddjur och smisk gör mig bara kåtare när jag redan är mycket kåt. :)
  • Anonym (Osmakligt..)
    ubbe65 skrev 2025-10-13 20:55:37 följande:

Vad är det för fel på folk? Om någon ställer en fråga här så kan man välja att inte svara alls om man inte har något bra svar att komma med. Att rycka ner, och gå till attack är en extremt avtändande egenskap. Människor tänder på lite olika, och det måste inte läggas värdering i om man som män ofta gör tända på det visuella.
    Har sett en del kontaktanonser på andra forum där det är jätte vanligt att kvinnor har som krav en minimumstorlek mellan benen, men det pratas det ju inte om här förståss, för så lågt sjunker vi ju inte här eller. 
    Bara "personlighet" är nog lite för oprecist, tror jag. Det är nog förbjudet att säga det här, men jag tror faktiskt att kvinnor tänder på manliga män, som är vältränade, helst skall de vara skitstövlar också, eller åt minstone lite "bad guy", fast de vill ändå pressa oss att bejaka vår kvinnliga, mjuka sida, och när vi väl gjort det, går de ändå till de där lite farliga "bad guysen", likväl.
    Vad just din kvinna tänder på och som du kan påverka och välja att göra, kan nog bara hon svara på, tyvärr.
    Du kan ju alltid fråga på ett annorlunda sätt, utan att det låter för desperat, eftersom en del har problem med det, t.ex. när du rakar dig frågar du om hon gillar när du är slätrakat, eller är det mer sexigt med skäggstubb, och på liknande sätt, lite indirekt luska.
    Om hon frågade dig samma sak, skulle du kunna svara? och hur specifik kan du vara?

Det finns idag två versioner av "skitstövlar" och "bad guys". De som verkligen är det och män som incels och andra kvinnoföraktande män kallar "skitstövlar" och "bad guys", dvs män som är manligare än dem och har mer attraktionskraft.

Män som ser sig själva som "snälla" och undrar varför inte kvinnor väljer dem istället för dem de kallar "skitstövlar" eller "bad boys", har ofta sådana mindervärdeskomplex för sin omanlighet att de i ren svart/ avundsjuka inte skulle tvivla att ge sig på en kvinna med våld om hon lämnade dem för en manligare och mer attraktiv man.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?