• Mayjel

Vad tänder en kvinna?

En glad, trygg och inbjudande personlighet.

Fysiska attribut - en normalbyggd kropp och smal mage. Synd att män i min ålder och uppåt nästan alla odlat fula tjockismagar. Undrar om de ens förstår hur förbaskat oattraktivt det är med dessa bulldegar. 

• Mayjel
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-04 22:08:16 följande:
    Ja, jag har ofta undrat vad det är som gör att män efter 40 fyllda slutar att ta hand om sig och låter skägg och mage växa. Det är som att de tror att de ska kunna bli valda oavsett hur de ser ut. Det finns ett fåtal män efter den åldern som fattar att utseendet har betydelse, som konditionstränar och styrketränar och lever hälsosamt, men det brukar vara de männen som är upptagna. Jag vill då inte ha någon fetlagd skäggmurvel som sitter och onanerar till mina stretchövningar.
    Jag läste just en artikel ur Illustrerad vetenskap om män och ölmagar. Tydligen beror dessa på ett överintag av kalorier som tenderar att sätta sig runt buken på män. Deras fettfördelning skiljer sig från kvinnors pga testosteron eller nåt sånt. 
    Oansvarigt likväl och ohälsosamt.

Stora magar förstör verkligen allt och ja, man kan undra lite över orsaken till att de förstör för sig själva på det sättet.

Läste också att män blirallt mindre intresserade av sex i takt med ökad ålder och sjunkande testosteron. Ett svagare intresse för sex gör dem kanske mindre motiverade att hålla sig snygga och fräscha. Det är min teori.
  • Mayjel
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-04 22:55:47 följande:
    Stämmer nog att många män blir mer ointresserade av sex med åldern och att det kan vara en orsak till att de slutar ta hand om sig själva och sina utseenden, men jag är ändå lite kluven till det, eftersom de ändå ofta går igång på yngre tjejer.
    Möjligt ja. Samtidigt verkar det inte räcka med dessa yngre tjejer enbart eftersom deras magar förblir "öliga" Solig
  • Mayjel
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-04 22:56:44 följande

Kroppsligt tror jag inte.  Jag är 60+, flintis, har tjock mage. Hon är slank och fin.

Säkert, hahaha Tungan ute Jag säger som Jehovas när de lägger saker i mitt brevställ - vakna! 
  • Mayjel
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-04 23:00:50 följande:
    Jo, slarv med kaloriintaget påverkar förstås. Men mycket är genetiskt. Farfar hade mage, morfar hade mage, pappa hade mage, och jag har mage. Jag försöker hålla den tillbaka med dygnsfasta och koll på intaget i övrigt. Det går inte jättebra, men hon gillar att ligga med mig. Tack Gode Gud för det.
    Skyll på genetik för bekvämlighets skull du. Jag har ärvt min yngsta fasters bastanta fysik men är ändå inte mullig i kroppen som hon. Skälet stavas s-j-ä-l-v-d-i-s-c-i-p-l-i-n. 
  • Mayjel
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-04 23:25:51 följande:
    Människor idag är överfixerade vid utseende, kroppsform. De kan svälta sig, operera in plast i kroppen, allt för att se ut på ett visst sätt. 

Idealet borde vara att njuta av mat och dryck och sex utan att skämmas.
    Idealet är att vara hälsosam. Eller borde vara det iaf. Det mår kroppen bäst av. 
  • Mayjel
    Anonym (Zina) skrev 2025-10-04 23:13:57 följande:
     En del har faktiskt med genetik göra, går att läsa om på bla Folkhälsomyndigheten:)

Ett exempel on både din mor och far är överviktiga kommer du ärva det. Finns även något som kallas alkohol gen. Där man kan bli alkoholist själv om man ärver genen från en förälder.

Idrottare blir sjuka, får cancer etc. Dom borde ju inte få det med sin logik då. Hur förklarar du det? Återigen genetik spelar en viss roll, i vad vi kommer få ärva från generationer före oss.

Varför tror du det finns tester där du kan se vilka sjukdomar du kommer få på äldre dar. Vart tror du forskare/läkare hämtar denna fakta ifrån?

Och obesitas, dvs kraftig fetma. Klassas som en sjukdom. Varför tror du allt fler läkare vill att Ozempic och liknande medicin för viktnedgång ska ingå i högkostnadsskyddet. Därför att fetman är ett medicinskt problem när den ligger på så hög nivå. Dessa människor kommer aldrig kunna hålla en normal vikt utan medicin eller operation. 
    Genetik trumfar inte personliga val och kloka beslut. Det gäller att styras av sitt förnuft och inte sina kroppsliga begär.
  • Mayjel
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-05 03:30:42 följande:
    "Njuta av mat, dryck och sex utan att skämmas". Det är för mycket fokus på njutningar idag. En god hälsa och en bra fysisk form kräver ansträngning och rörelse. Jag vet mycket väl att 40+ män blir lata och bekväma och låter magen växa och utseendet förfalla, det är därför de inte lyckas vid dating bl.a. Kvinnor förväntas vårda sina utseenden och hålla sig snygga för att ha en chans. Varför ställs inte samma krav på alla dessa lata män?

Vi får väl se hur länge din fru stannar, när du sitter där och äter stora flottiga pizzor, dricker öl och rapar, samt onanerar till när din fru plockar ogräs och stretchar.
    Håller verkligen med. Löjligt av ölmagarna att inte heller ta till sig av denna sanning utan istället peka finger och kalla hälsomedvetna kvinnor för "manshatare". Så fjantigt och oärligt dessutom. 

En annan sak som lättare får kvinnor att slappna av och unna sig att bli tända är en reducerad stressnivå. Min egen behöver ligga på typ noll för att jag ska kunna känna något.

Det är lättare att bli tänd även när man redan är glad för nåt annat och känner lycka av den anledningen. Då kan glädjen omvandlas till lust. 
  • Mayjel

En annan sak som kan vara tändande är en ordningsam och organiserad man. Slarvpottor är inte önskvärda då de bara ger upphov till ännu mer stress hos kvinnor och stress är en lustdödare.

Och fetmagar är fortfarande inte attraktivt då det visar på ohälsa och människan är programmerad att dras till kroppar som är hälsosamma. Det är biologiskt korrekt. 

• Mayjel
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-08 10:31:18 följande:
    Det finns så mycket moralism när det gäller kroppsvikt. Den som är överviktig är lat, hävdas här och där i tråden. Lättja är en av de sju dödssynderna, alltså en moralisk fråga.

Men - än en gång - att män får mer mage är också genetiskt och inte så mycket att göra något åt. Dessutom behöver riktigt gamla människor mer hull för att klara hälsan. Det larmas ibland om undervikt och felnärdhet i äldreomsorgen.

Och - än en gång - om både han och hon gillar att äta och dricka och mår bra av det, och har ett aktivt sexliv, då finns det ju inget problem (förutom det där moraliska då).

Kvinnor får rynkor, dubbelhakor, celluliter, hängbröst, tjocka lår och även bukfetma. Båda könen påverkas av åldrande. Det är naturligt och bör inte föraktas.
    Det stämmer ju oftast, att feta ölmagar är lata, eftersom de inte orkar anstränga sig för att göra sig fina. Men då blir det ingen tändning heller, vilket inte är mer än rätt.

Dumheter. Man kan visst göra nåt åt sin feta gubbmage eftersom fettet beror på ett överintag av kaloriintag. Män är vuxna människor som kan bestämma över vad de stoppar i sig och vilka hälsoprioriteringar de är kloka nog att göra.

Man mår inte bra av att vräka i sig för mycket mat och få farligt bukfett kring magen. Man kan äta gott utan att låta det gå till överdrift. Det kallas måttlighet och balans. Att vara en sund person är vad vi människor mår allra bäst av i längden.

Celluliter kan man motverka, även om de inte försvinner helt. Bukfetma kan man äta bort som sagt. Likaså feta lår och dubbelhaka. Har inget med åldern att göra så jämför inte så dumt med rynkor. 

Nej, det är inte naturligt att överäta utan snarare ett tecken på att ens liv är ur balans och att något inte stämmer med ens hälsa, psykiskt såväl som kroppsligt.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?