• Fjäril kär

Hon vägrar äta min mat

Hon låter omogen och inte vuxen nog att vara sambo. Ni behöver prata om vuxenlivet och vad du förväntar dig av en vuxen människa.  

• Fjäril kär
    Anonym (Jalle) skrev 2025-10-05 11:09:33 följande:
    Hon dammsuger utan att ändra läget på dammsugaren och det blir märken i trägolvet!! Har sagt till henne 17 gånger men hon slarvar. Jag har satt på möbeltassar på dammsugaren nu så det problemet är löst. Hon sprayar mkt rengöringsmedel så det blir en hinna på allt. Hon har dålig ordning i skåp och lådor i kök och badrum. Mm. 

Hon lagar mest husmanskost. Spagetti köttfärssås, nån paj ibland, tacos osv. Hon är inte så kreativ utan följer alltid recepten och ibland blir det bra ibland sämre. Men jag klagar inte så ofta på maten tvärtom. 

När det kommer till hur vi delar ekonomin så delar vi alltså 50-50. Hon tar med sig kvitton hem på inköp av mat och jag swishar hälften. Samma de gånger jag köper något. Då swishar Hon mig om jag handlar typ chips eller annat. Hon är slarvig även där och tar inte alltid kvitto i butiken då brukar Hon säga att det inte är så noga för hennes del men jag tycker inte om det och det kan vi gräla om ibland. Det är ju enbart slarv. 
    Herregud hon är 19 år, vad fasen förväntar du dig av en tonåring egentligen?  
    Tror du på riktigt att en tonåring ska veta vuxna saker det tar år för oss andra att lära sig? 
Svar på tråden Hon vägrar äta min mat