• Lynx123

Hon vägrar äta min mat

Bor ni ihop är det bäst att ni delar på allt. Att köpa hem grillkorv och chips är knappast att laga mat så jag kan förstå henne. Om du däremot lagar riktig mat halva månadens dagar så kommer hon säkert uppskatta det.

Allt handlar om kommunkation och att ni både känner er lika mycket värda i relationen.

• Lynx123
    Anonym (Jalle) skrev 2025-10-05 14:57:22 följande:
    Mat är inte superviktigt för mig. Jag äter alltid mkt till lunch och är fortfarande mätt när jag slutar typ. Behöver bara lite mackor igentligen.
    Det är mest i hennes intresse att laga mat eftersom hon inte äter ute på lunchen utan oftast tar med sig en matlåda hemifrån. 
    Jag betalar ju på såsätt halva hennes lunch eftersom vi delar på matkostnaderna och det har jag aldrig haft något emot. Men på fredagar spelar det ju knappast någon roll. Hon är hemma på helgerna. Hon kom hem vid 23 igår och hade med sig en låda mat från sin mamma som hon hade tänkt ha med sig på måndag så jag antar att hon tänker att vi ska äta ihop ikväll... 
    Då kan du äta mackor till lunch istället och laga mat till er båda på dina kvällar. Det är så man får kompromissa i ett förhållande. 
Svar på tråden Hon vägrar äta min mat