• Agda90

Hon vägrar äta min mat

Anonym (Jalle) skrev 2025-10-04 23:02:18 följande:
    Jag har försökt ta upp många saker med henne. Jag tycker tex inte om hur hon städar. Hon blir ofta väldigt arg och åker bara härifrån. Hon har en packad ryggsäck med ombyte i hallen som hon hängt upp som ett tomt hot om att hon ska dra... Hon är yngre så jag fattar att hon behöver lite tid men vet inte om jag orkar 
    Aha, så hon ska gilla läget?
    Du berättar hur hon ska städa och så ska hon göra det. Du köper korv och hon ska acceptera den typen av mat för att du har bestämt det?

Vad har hon lagat för mat när hon lagar mat?  

Och btw vem köper korv, chips och läsk och kallar det MAT????
  • Agda90
    Anonym (Jalle) skrev 2025-10-05 11:09:33 följande:
    Hon dammsuger utan att ändra läget på dammsugaren och det blir märken i trägolvet!! Har sagt till henne 17 gånger men hon slarvar. Jag har satt på möbeltassar på dammsugaren nu så det problemet är löst. Hon sprayar mkt rengöringsmedel så det blir en hinna på allt. Hon har dålig ordning i skåp och lådor i kök och badrum. Mm. 

Hon lagar mest husmanskost. Spagetti köttfärssås, nån paj ibland, tacos osv. Hon är inte så kreativ utan följer alltid recepten och ibland blir det bra ibland sämre. Men jag klagar inte så ofta på maten tvärtom. 

När det kommer till hur vi delar ekonomin så delar vi alltså 50-50. Hon tar med sig kvitton hem på inköp av mat och jag swishar hälften. Samma de gånger jag köper något. Då swishar Hon mig om jag handlar typ chips eller annat. Hon är slarvig även där och tar inte alltid kvitto i butiken då brukar Hon säga att det inte är så noga för hennes del men jag tycker inte om det och det kan vi gräla om ibland. Det är ju enbart slarv. 
    Dig hade jag dumpat för längesedan. 

Det är ju en husa du vill ha, inte en partner!
  • Agda90
    EnAnonumius skrev 2025-10-05 11:49:17 följande:
    Du bör nog inte klanka ned på din tjej och hennes kreativitet.

Hur kreativt är det med "fina grillkorvar chips och läsk"? 

Hon är ju ialf tillräckligt kreativ och kommer med olika rätter som är långt mycket mer vettigare än dina grillkorvar med chips och läsk, även om hon följer recepten till punkt och pricka.

Det tar tid detta med att experimentera med de olika recepten, inget som kommer "på stört".
    Hon är dessutom väldigt ung och mest troligt inte fått lära sig mycket om matlsgning eller fått expermientera. Matlagning är något man lär sig efter hand. Ts verlqr tro att hon ska vara bästa kocken ochb stöderskan
Svar på tråden Hon vägrar äta min mat