Anonym (Jalle) skrev 2025-10-05 13:59:10 följande:
Nej men jag va ihop med en tjej innan som allting funka perfekt med. Dock va hon ett par år äldre än mig så beror nog mkt på det. Jag har blivit bortskämd kanske ? Jag vet att mina nuvarande tjej försöker sitt bästa men som sagt jag är nog bortskämd och har förväntningar. Är inte helt lätt att ställa om för mig heller. Jag känner att jag gjort ett misstag som flytta ihop med min nuvarande tjej faktiskt. Jag vet med mig att jag är pedant så jag försöker verkligen hitta en balans
Om du inte trollar vilket jag nog tror att du kanske gör så får du skruva på ditt huvud rätt, du tänker helt fel som det är nu.
Om ni delar på utgifterna 50/50 så ska ni dela på städning och matlagning 50/50. Varför tror du att hon hellre äter en gryta hos sin mamma än grillkorv, chips och läsk med dig?
Tydligen gillar hon riktig mat, det är en bra egenskap hos henne som är något för dig att värdesätta. Du får börja laga sån mat 50% av gångerna, du är ju ändå 26 år. Du gillar inte hennes sätt att städa, då städar du alltid och så får hon laga mer mat t ex.
Säg att hennes inkomst kom från t ex aktieutdelning, daytrading eller annat, att det tar 50% av hennes arbetstid. Hon skulle ha väldigt mkt mer pengar än dig men mer fritid. Hur skulle pengar och tid fördelas då tycker du?