Inlägg från: Anonym (Arbetshäst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arbetshäst)

Hon vägrar äta min mat

Anonym (Jalle) skrev 2025-10-04 21:20:58 följande:
    Hon vägrar äta min mat

Jag är sambo med en yngre tjej. Hon 19 och jag 26. Vi har skaffat en lägenhet för ett par månader sedan. Jag älskar henne men hon är krävande. Jag jobbar heltid. Hon har 60 % fast på schema och fyller ut som timvikarie. Skulle säga att hon jobbar ca 80 %. Vilket delar på alla utlägg i hemmet och bråkar aldrig om pengar MEN hon tycker jag ska handla varannan helg så hon slipper planera all mat jämt. Hon tycker det är tråkigt säger hon att jag alltid bara tar förgivet att maten ska stå på bordet. Jag fattar det. Så nu igår köpte jag mat, köpte fina grillkorvar, chips och läsk. Nu ikväll åkte hon hem till sin mamma och åt. Hon sa hon inte va sugen på korv och att hennes mamma skulle göra nån gryta. Hon frågar inte om jag vill följa med utan drar bara. 

Jag blev ledsen och besviken. Jag tycker inte jag förtjänat detta ?? 
    Så klart att du förtjänar en arbetshäst som ställer in besök hos sin mamma därför att du behagat köpa mat för en gångs skull. Tråkigt att hon bara jobbar 80%, hade hon jobbat mer hade hon ju kunnat stå för mer än 50% av utgifterna.

Var är männen i detta land???
  • Anonym (Arbetshäst)
    Anonym (Oj) skrev 2025-10-05 08:18:28 följande:

Är det verkligen så många som på riktigt ser en kärleksrelation som en affärsuppgörelse mellan affärspartners där allt ska vara rättvist. Inte konstigt att det finns så mycket konflikter. Mitt mål i en kärleksrelation är att den jag lever med ska känna att hon går plus i relationen. Att hon känner  kan leva sitt liv, men att livet blir enklare och bättre i relation med mig. Jag vill känna samma och att nå dit handlar om att göra saker tillsammans, finnas där för varandra, lyssna på varandra. Att kommunicera. En kärleksrelation få för mig aldrig bli som en syskonrelation i småbarnsåren där den ena delar glassen och den andra får välja. Eller att man springer till mamma så fort man tycker att den andra är dum.

Titta TS och resten av tråden! En man!!!!

Läs detta inlägg och förstå att "Oj" är en normal man!
  • Anonym (Arbetshäst)
    Anonym (Jalle) skrev 2025-10-04 23:02:18 följande:
    Jag har försökt ta upp många saker med henne. Jag tycker tex inte om hur hon städar. Hon blir ofta väldigt arg och åker bara härifrån. Hon har en packad ryggsäck med ombyte i hallen som hon hängt upp som ett tomt hot om att hon ska dra... Hon är yngre så jag fattar att hon behöver lite tid men vet inte om jag orkar 
    Du tycker alltså att hon ska städa därför att hon "bara" jobbar 80%, att hon ska dela lika med dig på utgifter (förutom maten som hon hittills varit den som köpt), och sedan "tar du upp" med henne att hon ska städa så som du tycker att städningen ska vara. 

Helt fantastiskt!
  • Anonym (Arbetshäst)
    Anonym (Jalle) skrev 2025-10-05 20:02:59 följande:
    Jag har betalat hälften av maten. Hon har helt fria händer och jag påpekar aldrig att hon handlat för dyrt. Där är hon mogen för son ålder. Hon är sparsam och slösar inte utan köper det som behövs. Jag har mindre tid än henne att handla. Jag har dessutom 30 min till jobbet med bil. Hon är på sitt på 3 minuter med bil och 10 med cykel typ... Hon brukar handla på hemvägen och de dagarna tar hon alltid bilen. Jag åker inte förbi någon affär utan får då ta en omväg. Dessutom hyr vi billigt av min pappa som äger ett hus med 4 lägenheter i. Vår hyra är på 3 tusen kallt. Så hon har fördelar 
    Vilka är hennes fördelar jämfört med att bo med föräldrarna?
  • Anonym (Arbetshäst)
    Tow2Mater skrev 2025-10-05 20:12:27 följande:
    Varfor skulle en 19-aring som flyttat ut och jobbar bo med foraldrarna och se det som en relevant jamforelse? 
    Därför att hon äter hos mamma hellre än med sin sambo.
  • Anonym (Arbetshäst)
    EnAnonumius skrev 2025-10-05 20:28:29 följande:
    Ja vad konstigt att hon valde att äta hos päronen, när TS ansåg att grillkorv, chips och läsk var vettigt att äta.

Grillkorv, chips och läsk det är ju rena gourmémiddagen eller hur? 🙄
    Precis...
Svar på tråden Hon vägrar äta min mat