• Tow2Mater

Hon vägrar äta min mat

Teresse7 skrev 2025-10-04 22:21:17 följande:

Det som är mest underligt är varför du presenterar hur många procent hon jobbar ????

Jobbar man bara 60% - 80% kan man forväntas stå for mer jobb i hushållet, t ex matlagningen. Som de verkar gjort.
  • Tow2Mater
    Teresse7 skrev 2025-10-04 22:59:26 följande:
    Jo  jag förstod att ts tycker det är rimligt att hon betalar hälften och står för matlagningen. 
    Det sägs att de 'delar på alla utlägg i hemmet'. Det kan betyda de delar 50-50, eller att de delar 30-70, eller annan delning, kanske % efter inkomster.
  • Tow2Mater
    EpicF skrev 2025-10-05 14:04:03 följande:
    Varför är du då inte pendant med maten? 

Vem fan köper hem grillkorv, chips och läsk istället för mat?!
    En fredagkväll ska det ju vara tacos i sverige! inte grillkorv!
  • Tow2Mater
    Anonym (Arbetshäst) skrev 2025-10-05 20:09:07 följande:
    Vilka är hennes fördelar jämfört med att bo med föräldrarna?
    Varfor skulle en 19-aring som flyttat ut och jobbar bo med foraldrarna och se det som en relevant jamforelse? 
  • Tow2Mater
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-05 20:14:17 följande:
    I relationen med pojkvännen så kanske det alternativet är bättre.
    Om de ens vill hon flyttar in? Ja, de kan ju då servera henne t ex den svenska hälsosamma aptitliga gormeträtten korvstroganoff, och inte den offensiva onyttiga grillkorven... 
  • Tow2Mater
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-06 19:34:39 följande:
    Sen var det chips också vilket inte är mat alls.
    Snacks och mat en fredag kväll for två vuxna kan vara även chips. Om hon inte gillar chips kan hon ju låta bli dem. Men måste man promt ha en stadig middag med potatis innan man kan ge sig på fredagschipsen, ja då blir man garanterat fet.
  • Tow2Mater
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-06 20:04:43 följande:
    Han köpte chips och läsk, det är knappast mat och något som man går upp i vikt av. Alla äter inte chips eller dricker läsk i stället för mat.
    Nej vill man bli fet kan man äta forst en stor måltid, och SEDAN chips och läsk. Som fredagsmys.
  • Tow2Mater
    Anonym (Herregud) skrev 2025-10-07 16:57:34 följande:
    Va? Att du tycker att chips är mat får stå för dig :D
    Det är potatis.
  • Tow2Mater
    Anonym (Oj) skrev 2025-10-07 17:18:41 följande:
    salt, olja och socker skulle jag skriva
    Klassas också som mat ;) i rimliga mängder.
  • Tow2Mater
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-07 17:38:30 följande:
    Ja, chips är väldigt onyttigt.
    Men om det varit en korvstroganoff med en fet och söt kladdkaka till efterrätt hade det säkert fått godkänt?
  • Tow2Mater
    Anonym (Oj) skrev 2025-10-07 17:49:30 följande:
    Absolut! Fast till grytan skulle jag nog ha velat ha båda ris och sallad. Däremot skulle jag inte mått bra om jag bara fick kladdkaka och massor av grädde till middag. Men där är vi olika vi människor har jag märk.
    Grillkorv och kladdkaka! :) Jumm!
  • Tow2Mater
    Anonym (Krille) skrev 2025-10-07 18:17:06 följande:
    Skulle du servera dina barn chips som middag?
    Nu är det inte barn vi pratar om. Irrelevant fråga.
  • Tow2Mater
    Anonym (Krille) skrev 2025-10-07 19:46:59 följande:
    Mat som mat hävdade du väl?
    Ja? Vi pratar om vuxna individer nu. Du ger väl inte en öl eller ett glas vin till fredgasmiddan för ett barn heller.
  • Tow2Mater
    EpicF skrev 2025-10-07 20:34:09 följande:
    Det normala är att man äter middag och sedan har snacka som fredagsmys. 

Nej, man blir inte automatiskt fet av att äta middag med potatis och chips til fredagsmys. Däremot att vara äta.chips och dricka läsk lan göra en fet. 
    Så grillkorven hade ansetts ok om den serverats med kokt potatis, med chipsen och läsken efteråt?
Svar på tråden Hon vägrar äta min mat