Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Hon vägrar äta min mat

Anonym (Jalle) skrev 2025-10-04 23:02:18 följande:
    Jag har försökt ta upp många saker med henne. Jag tycker tex inte om hur hon städar. Hon blir ofta väldigt arg och åker bara härifrån. Hon har en packad ryggsäck med ombyte i hallen som hon hängt upp som ett tomt hot om att hon ska dra... Hon är yngre så jag fattar att hon behöver lite tid men vet inte om jag orkar 
    Trolltråd?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Jalle) skrev 2025-10-05 13:59:10 följande:
    Nej men jag va ihop med en tjej innan som allting funka perfekt med. Dock va hon ett par år äldre än mig så beror nog mkt på det. Jag har blivit bortskämd kanske ? Jag vet att mina nuvarande tjej försöker sitt bästa men som sagt jag är nog bortskämd och har förväntningar. Är inte helt lätt att ställa om för mig heller. Jag känner att jag gjort ett misstag som flytta ihop med min nuvarande tjej faktiskt. Jag vet med mig att jag är pedant så jag försöker verkligen hitta en balans 
    Om du inte trollar vilket jag nog tror att du kanske gör så får du skruva på ditt huvud rätt, du tänker helt fel som det är nu.

Om ni delar på utgifterna 50/50 så ska ni dela på städning och matlagning 50/50. Varför tror du att hon hellre äter en gryta hos sin mamma än grillkorv, chips och läsk med dig?

Tydligen gillar hon riktig mat, det är en bra egenskap hos henne som är något för dig att värdesätta. Du får börja laga sån mat 50% av gångerna, du är ju ändå 26 år. Du gillar inte hennes sätt att städa, då städar du alltid och så får hon laga mer mat t ex.

Säg att hennes inkomst kom från t ex aktieutdelning, daytrading eller annat, att det tar 50% av hennes arbetstid. Hon skulle ha väldigt mkt mer pengar än dig men mer fritid. Hur skulle pengar och tid fördelas då tycker du?
  • Anonym (Herregud)
    Tow2Mater skrev 2025-10-06 19:40:38 följande:
    Snacks och mat en fredag kväll for två vuxna kan vara även chips. Om hon inte gillar chips kan hon ju låta bli dem. Men måste man promt ha en stadig middag med potatis innan man kan ge sig på fredagschipsen, ja då blir man garanterat fet.
    Va? Att du tycker att chips är mat får stå för dig :D
  • Anonym (Herregud)
    Tow2Mater skrev 2025-10-06 20:50:27 följande:
    Nej vill man bli fet kan man äta forst en stor måltid, och SEDAN chips och läsk. Som fredagsmys.
    Varianten att äta mat först och sen några chips finns med för dom som vill det. Istället för varsin påse chips.
  • Anonym (Herregud)
    Ess skrev 2025-10-07 20:11:29 följande:
    Det beror på var man kommer ifrån. Våra barn fick chips till mellis hos våra amerikanska grannar.
    Snygga kroppar är ju vad amerikaner är kända för, verkligen.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Kimmen) skrev 2025-10-08 19:09:06 följande:

OM man nu,

Men, alltså, det handlar ju naturligtvis inte om sakerna i sig som TS kom hem med, utan om det helt bristande engagemanget och förståelsen. Det fattar ni väl i tråden?

Det borde du förstå att sakerna han kom hem med visar den totala bristen på engagemang. Hade han dykt upp med riktig mat så hade ju sambon helt säkert blivit glad och inte ätit faktisk mat hos sin mamma istället. Inte ens anstränga sig nog för att köpa med sig vettig takeaway, det är faktiskt lågt. Jag hade ju hållit mig borta om jag haft en sån sambo, för gott. Jag överdriver inte.
Svar på tråden Hon vägrar äta min mat