Postman skrev 2025-10-05 16:10:22 följande:
Nej hushållssysslor kan inte helt väljas bort men det är inte så stor sak som du försöker göra det till. Det ena utesluter inte det andra. Idrottsföreningar kan inte heller väljas bort för de gör en för stor samhällsnytta för det. Båda behövs på sitt sätt.
Fick upp detta när jag googlade, män gör en fantastisk insats här för ja, det är mest män i idrottsföreningar.
Idrottsföreningar bidrar stort till samhället genom att främja folkhälsa, minska samhällskostnader för vård och brottslighet, skapa social gemenskap och integration, särskilt för ungdomar och nyanlända, samt stärka lokal identitet och näringsliv genom evenemang. Idrottsrörelsen är en viktig plattform för lärande, demokrati och jämställdhet och fungerar som en viktig fritidsmiljö för barn och unga
I min uppväxt hade idrott exakt noll betydelse. Det var inte intressant överhuvudtaget. Och tänk, det blev folk av mig ändå. Varför är livet så extra svårt för vissa killar som inte får leka klankrig? Ni står ändå för 95% av all vandalism i samhället så är det de sista 4% då som vi slipper för att det finns ungdomsidrott?
Min son hade inte heller behov av några halvdana brölfarsor som visade upp sina trötta knäskador på en gräsplan några gånger i veckan. Han tränade kampsport för två normalt avlönade tränare, och det var det.
Jag vill vidare att lagsporten betalar för de poliser och bussar och vandalism som blir av deras primitiva klankrig. Vad kostar det per år?
En småbarnsfarsa fick en flaska i skallen och dog här ett år- lönt?
När jag själv gick i skolan utmärkte sig fotbollskillarna främst genom att de var tafsande idioter som inte respekterade tjejers kroppar och deras tränare gav dem öl på läger från att vi gick i femte klass.