Inlägg från: Anonym (Richard) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Richard)

Flera trådar om ekonomi i relationer nu

Men dom flesta relationer ser ju ut så, 80-90% av kvinnor som lever ned män. Där är det ju oftast mannen som äger/betalat huset och står för det mesta. Vet massvis i min omgivning som aldrig skulle haft råd bo så annars..

Sen blir dom ekonomiskt beroende av mannen , kan inte lämna vid eventuell skilsmässa. Ekonomiskt våld kallas det. Finns en del riktiga tokfior med, som finner sig i att vara i förhållanden där dom får göra allt. Sen blir dom sjuka på kuppen och annat. Men sedan fortsätter karusellen igen. Eftersom mannen ändå betalar fry mesta eller allt. Och dom riskerar att hamna på gatan, eller få det betydligt sämre ekonomiskt.

Om jag säger så här, det finns ett skäl till att forskningen visat att dom kvinnor som är lyckligast och mår bäst i samhället råkar vara barnfria kvinnor utan man. Skulle tro att dessa slipper en hel del stress som kommer med att vara i ett förhållande. Män är dominanta varelse av naturen  och vill bestämma mycket. Kvinnan får finna sig i det. Alla är nog inte såååå lyckliga som dom vill ge skenet av nej lol. Då kan man snabbt förlora ekonomisk status etc.

Jag tror särbo relationer med separata ekonomier är det som håller i längden. Titta bara på hur mycket varannan veckor föräldrar det finns i samhället så har du svaret.

Svar på tråden Flera trådar om ekonomi i relationer nu