TvillingmammaVästgöte skrev 2025-10-05 16:53:40 följande:
Ja, det är ju väldigt olika, eller hur.  En del pappor är fantastiska. 
Min kommentar om funktionsnedsatta barn ,vars pappor ofta lämnar familjen, kommer delvis från nör jag engagerade mig i förenIngar och intressegrupper för barn med språkstörning och NPF. Ensamma mammor var väldigt, väldigt vanliga.
 Jag har också ett syskon som är psykiatriker, som säger att i de svåra NPF-familjerna är det mycket ovanligt att familjen lyckas hålla ihop, 

Absolut tror jag att vi får ännu lägre barnafödande framöver. 
Individualismen är ingen bra grund för barnafödande. 

Inte så många verkar ha så stort intresse nuförtiden för att vara med och umgås med barn. Föräldrar tycker att förskolor och lärare skall ta hand om barnen. Förskollärarna tycker istället att barnen går för långa dagar. Lärarna vill absolut inte vara socialarbetare, de vill endast undervisa.

Föräldrar tycker att skolan skall lära barnen grundläggande förmågor, som tex att klippa med sax. Man måste ha missförstått vad det innebär att vara förälder. 
Alla sitter med sina skärmar. 

Barnen bryr sig ingen om. Någon annan skall ta hand om barnen. Någon annan vill inte. Barnen ses som ett jobbigt arbete som ingen vill göra.
Det här är ju inte sant. Dagens föräldrar är fantastiska och visar mycket mer engagemang än föregående generationer.