Inlägg från: Anonym (Nina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nina)

Öppetförhållande hur funkar det?

Kul att du är intresserad av öppet förhållande ,) Jo, det kan funka med en mogen person, som har öppet sinne och varmt hjärta. Svartsjuka kan förekomma. Men om du älskar din partner och kommit överens om öppet förhållande är du trygg med att sexet utanför förhållandet inte är början till slutet för förhållandet, utan är en del av det överenskomna förhållandet. Viktigt här är också att tredje part är helt med på det innan sex. Sex blir då inte ett sätt att bryta eller påbörja ett förhållande utan bara sex. Svartsjuka ser jag som en sjuklig oro för att inte duga. Ska du ha ett öppet förhållande behöver du känna dej både trygg med förhållandet, men också med dej själv, att du duger. Jag föreslog öppet förhållande, för att rädda förhållandet. Han förstod mej.

• Anonym (Nina)
    Anonym (Snyggmorsa) skrev 2025-10-10 17:10:45 följande:

Vi har öppet på så sätt att jag är fri att träffa andra så länge jag är helt öppen med vad jag gör. 
    Det var min man som tog upp det från början och min första tanke var såklart att det var för att han skulle få träffa andra. Men det var det inte, han har inget intresse av det även om han i rättvisans namn skulle få göra det utan han njuter av att jag njuter. Vårt bästa sex har vi efter att jag träffat någon annan. 
    Dealen är som sagt att jag är helt öppen med vad jag gör och vill någon inte längre, oavsett anledning så måste vi respektera det.
    Det har såklart varit gånger när det inte blivit bra men det har vi pratat om och är än så länge helt överens om att vi vill fortsätta.
    Det gäller att man är helt trygg med varandra men för oss har det bara fört oss närmare varann

En smart man och jag känner igen mej :) Min man verkade i det närmaste lättad att jag blev nöjd med upplägget med öppet förhållande. Ingen big deal liksom och han är nöjd om jag njuter oavsett om det är med honom eller någon annan. En sån respons gör ju också att banden mellan oss stärks, precis som för er.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Man 40) skrev 2025-10-12 09:56:52 följande:

Ser att ni också praktiserar detta, hur hittar du nya bekantskaper? Letar du själv eller gör ni det tillsammans?

Ven av er tog upp frågan om att öppna upp under dessa premisser? 

Har ni också överenskommet att allt sker öppet, dvs du talar om innan eller efter du träffar någon så han vet om det? Eller har du tillåtelse att vara med andra utan att han känner till det? 

Det var jag som tog upp frågan. Jag letar inte aktivt. Min man behöver inte veta allt. Dealen är vara försiktig och undvika sjukdomar.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-10-12 10:05:00 följande:

Jag är så nyfiken på vad det är som gör att ni som har öppna förhållanden inte kan nöja er med sex med en person? Jag vill bara ha sex med min man och han vill bara ha sex med mig, vi är verkligen monogama av oss. Jag har så svårt att förstå att man vill ha sex utan känslor med random personer när man har någon man älskar. 

Vill inte döma utan vill höra hur ni resonerar då jag har svårt att förstå detta?

Varför nöja sej? Sexualiteten är spännande och är kul att utforska. Jag känner kärlek till flera än min man och är inte intresserad av sex utan känslor.
Svar på tråden Öppetförhållande hur funkar det?