Inlägg från: Anonym (Provade) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Provade)

Öppetförhållande hur funkar det?

Jag och min f.d. provade att ha ett öppet förhållande några år, vilket för oss innebar att vi fick sexa med andra så fort vi fick lust till det, utan att döma varandra. Jag var dock lite mer oförsiktig än han och gick ut på krogen asplakat några gånger, fick med mig en ganska sluskig man som jag följde hem och jag åkte på en könssjukdom av det allvarligare slaget. Så inga fler öppna förhållanden för mig. Men hade jag inte fått könssjukdom så hade jag nog fortsatt, för skönt var det att känna sig lite kåt och billig. :)

• Anonym (Provade)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 10:34:41 följande:

Jag skulle väldigt gärna ha ett öppet förhållande men för min pojkvän är det helt uteslutet. Han kan inte separera på sex och känslor så som jag kan.

Din pojkvän kanske borde uppdatera sig om att det är 2025 nu, och att monogama förhållanden börjar bli hemskt utdaterade.
  • Anonym (Provade)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 17:07:09 följande:
    Jag önskar verkligen att det gick. Har försökt prata om det och om hur jag ser på sex. Och att det hade varit stor skillnad på det sex vi har som älskar varandra, och sex jag hade haft med en annan man. Men han vill inte. Och jag älskar honom. Så jag vet inte..
    Skulle du se honom sitta och runka till porr någon gång kan du ju säga att det är samma sak som att han har sex med andra (visuellt), och säga att iom det så känner du dig tillåten att ha sex med andra.

Blir suget för starkt får du ju helt enkelt lämna honom.
  • Anonym (Provade)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 19:28:00 följande:
    Fast att onanera till porr och knulla med någon annan är ju verkligen inte samma sak.

Men ja, blir suget för stort får jag såklart lämna honom och hitta nån som funkar som jag. 
    Jo, han tittar på andra kvinnor (visuellt) blir kåt av att se dem och runkar till dem. Tänk lite - det ÄR en form av otrohet. Det är därför många kvinnor inte gillar när mannen tittar på porr, då undrar ju ofta kvinnan vad det är för fel på henne, eftersom han väljer att runka till andra istället för att ha sex med henne.
Svar på tråden Öppetförhållande hur funkar det?