Inlägg från: Dardi007skane |Visa alla inlägg
  • Dardi007skane

Öppetförhållande hur funkar det?

Anonym (Nina) skrev 2025-10-10 04:46:25 följande:

Kul att du är intresserad av öppet förhållande ,) Jo, det kan funka med en mogen person, som har öppet sinne och varmt hjärta. Svartsjuka kan förekomma. Men om du älskar din partner och kommit överens om öppet förhållande är du trygg med att sexet utanför förhållandet inte är början till slutet för förhållandet, utan är en del av det överenskomna förhållandet. Viktigt här är också att tredje part är helt med på det innan sex. Sex blir då inte ett sätt att bryta eller påbörja ett förhållande utan bara sex. Svartsjuka ser jag som en sjuklig oro för att inte duga. Ska du ha ett öppet förhållande behöver du känna dej både trygg med förhållandet, men också med dej själv, att du duger. Jag föreslog öppet förhållande, för att rädda förhållandet. Han förstod mej.

Så smart!  Har ni vuxna barn eller ?
  • Dardi007skane
    Anonym (Snyggmorsa) skrev 2025-10-10 17:10:45 följande:

Vi har öppet på så sätt att jag är fri att träffa andra så länge jag är helt öppen med vad jag gör. 
    Det var min man som tog upp det från början och min första tanke var såklart att det var för att han skulle få träffa andra. Men det var det inte, han har inget intresse av det även om han i rättvisans namn skulle få göra det utan han njuter av att jag njuter. Vårt bästa sex har vi efter att jag träffat någon annan. 
    Dealen är som sagt att jag är helt öppen med vad jag gör och vill någon inte längre, oavsett anledning så måste vi respektera det.
    Det har såklart varit gånger när det inte blivit bra men det har vi pratat om och är än så länge helt överens om att vi vill fortsätta.
    Det gäller att man är helt trygg med varandra men för oss har det bara fört oss närmare varann

trevligt! vilket ålder är ni ?
  • Dardi007skane
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-10 18:28:58 följande:

Hade inte funkat alls för mig. 

Får man fråga varför ? 
  • Dardi007skane
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-10 18:37:44 följande:
    För att jag är monogam och ser ner på promiskuitet.
    right :)
  • Dardi007skane
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 17:07:09 följande:
    Jag önskar verkligen att det gick. Har försökt prata om det och om hur jag ser på sex. Och att det hade varit stor skillnad på det sex vi har som älskar varandra, och sex jag hade haft med en annan man. Men han vill inte. Och jag älskar honom. Så jag vet inte..
    Ge honom tid bara . Saker kommer ändras säkert :)
  • Dardi007skane
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 18:14:32 följande:
    Håller tummarna! Men han är väldigt mycket "Du är MIN"
    Du kan säga att du tillhör alla hahaha allting ska börja som skoj !
  • Dardi007skane
    Anonym (Nina) skrev 2025-10-14 03:16:14 följande:
    Varför nöja sej? Sexualiteten är spännande och är kul att utforska. Jag känner kärlek till flera än min man och är inte intresserad av sex utan känslor.
    Har ni barn ? Är det bara du som träffar andra eller han med  ? 
Svar på tråden Öppetförhållande hur funkar det?