Inlägg från: Anonym (Ulrika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ulrika)

Sex efter bebis

Jag har fött tre barn och känner igen allt du berättar men samtidigt vet jag också hur illa det kan gå om man inte är en del av lösningen och vill komma överens om en väg framåt mot  mer lust. Den biten hänger trots allt på mig med mindre lust att jag också får gilla läget och acceptera nån form av lösning  som inte innebär att smita undan. 

Det trista faktum är att lust och attraktion är färskvara som man måste jobba på ständigt,  den ligger inte kvar på samma nivå utan ansträngning.  Har jag sex var 6:e vecka kommer både min attraktion och lust motsvara samma låga nivå   eller till och med försvinna .  

Självklart har du rätt att vara trött och sliten men att ständigt avvisa din man är inte lösningen . Ni måste även prioritera er som par och vårda kärleken , det är precis lika viktigt om ni vill hålla ihop i många år framåt. Annars lär det inte bli  några syskon heller. 

• Anonym (Ulrika)
    AnnaMaria92 skrev 2025-10-06 10:58:27 följande:
    Vad skönt att höra att du känner igen dig i det jag skriver. Självklart vill jag inte ha det såhär för alltid, jag vet med säkerhet att jag kommer vilja ha sex med min man oftare i framtiden. Men jag kan inte hjälpa att bli lite fundersam över varför sex alltid måste vara lösningen? Varför denna brådska med att få igång sexlivet när man nyligen har varit med om det största som kan hända i livet. Kanske inte stämmer för just dig, men överlag tycker jag att denna inställning känns lite som något män säger för att få sina behov uppfyllda och för att pressa sin partner. Som nybliven mamma är man skör.
    Precis som jag skrev så är lust färskvara och inget man bara kan knäppa på som en knapp  när det passar.   För att du en dag ska få lust måste du underhålla den med att ha intim närhet på olika sätt. Hångla,  ligga sked, oralsex, pilla lite eller vad som nu känns bekvämt.  Annars kommer det bli väldigt konstigt den dagen du är redo och har ni inte legat på länge och plötsligt vet ni inte hur ni ska närma er varandra om ni knappt ens sett varann naken på månader eller ens har tagit på varann. 

Det är just därför sex är viktigt att få igång på någorlunda hygglig frekvens.  Sex hör ju också ihop med att känns sig sedd , bekräftad och åtrådd . Det vill du väl bli hoppas jag?   Och det är ju det din sambo vill ha också. Ligga handlar inte bara om sex utan om vara sedd , känna sig attraktiv,  att veta att nån vill ha en.  
Svar på tråden Sex efter bebis