DenBlivna skrev 2025-10-06 21:59:34 följande:
Deo ska det stå.
Jag trivs så bra med detta nu så jag planerar inte att börja med dusch igen.
Ingen klagar på att jag luktar, inte min man heller och han är extremt känslig mot lukter.
Jag är ren helt enkelt.
Nej, du är inte ren.... Huden på övriga kroppen behöver OCKSÅ rengöras, även om man inte för den sakens skull måste duscha varje dag. Men varannan brukar vara ganska bra tummregel för de flesta. I allra minsta fall, behöver man göra som i sjukvården, och antingen använda någon form av tvättlapp med ljummet vatten och tvål, eller helt enkelt torka av huden med många tvättservetter så du får bort framförallt bakterier, svett och smuts.
Våra hudbakterier är absolut inte snälla, och de är starka - får du in dem i blodsystemet får du akut blodförgiftning. Därför har du också behov av att tvätta av dem regelbundet, det är för din egen hälsa.
Förstår fullt att det kan vara svårt vid depression, men det ÄR för ditt eget bästa och för din hälsas skull, inte bara för trevnad och doft - så se till att skaffa något som enkelt kan hjälpa dig, utan att du för den skull absolut måste blöta ned dig, kommer du både känna och må lite bättre - även om det givetvis inte botar din depression.
Men jättebra att du är i kontakt och under vård av läkare, och hoppas det ska vända för dig snart så du får må bättre!. <3