Inlägg från: Anonym (Loop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loop)

Jag har slutat duscha

Det låter som att du ändå sköter din hygien och det är ju det viktigaste. Men blir inte huden under armarna väldigt torr? Jag brukar torka bort tvålen med blöt trasa de gånger jag tvättar mig på det viset. 

Har du sökt, och får du, vård för dina depressioner? 

• Anonym (Loop)
    DenBlivna skrev 2025-10-06 22:15:47 följande:
    Nä inga problem faktiskt. Jag började göra såhär när jag märkte att det tog bort lukten mycket bättre.

Ja, jag har fått mycket hjälp men inte så mycket hjälper. Har en fantastisk läkare.

Vad tufft du har det. Men bra med hjälp från läkare. Man får hitta sina sätt att ta sig framåt. 

Tvättar du händerna med vatten och tvål? 

• Anonym (Loop)

Flera har skrivit att man luktar illa om man tvättar sig som TS. Det stämmer för vissa. Min man luktar illa på tex ryggen om han svettats och inte duschat. Jag gör inte det. Jag kan till och med låta bli att tvätta mig under armarna i några dagar utan att lukta (mina superärliga barn har satt näsan där och känt efter!
    Vi har väldigt olika kroppslukt. Vissa behöver verkligen tvätta bort svett dagligen för att inte lukta. Andra kan gå flera dagar utan dusch utan att det märks. Flera kan även strunta i deo. Det har att göra med hur man svettas, vad man äter, vilka kläder man har och förmodligen på hudens bakteriesammansättning. 

• Anonym (Loop)
    Anonym (MM) skrev 2025-10-08 13:43:55 följande:
    Jag dömer dig inte, du är deprimerad och då gör man kanske lite märkliga saker för att ta sig igenom dagarna. Det lät bara lite roligt att det skulle vara enklare att stå med benet i handfatet istället för att bara ställa sig i duschen. Sorry!

Det viktigaste är att du rör dig mot att må bättre. 
    Oj. Hm. Jag tvättar också fötterna i handfatet ibland. Har inga psykiska problem utan tycker bara att det är snabbt och enkelt om jag tex gått en promenad i för varma skor eller gått barfota i trädgården. :)
  • Anonym (Loop)
    Anonym (Driver du med oss?) skrev 2025-10-08 17:27:10 följande:
    DenBlivna skrev 2025-10-08 16:17:10 följande:
    Vad skönt det är att det inte är du som bestämmer om jag ska vara allvarligt eller inte. Du får fantisera fritt, jag ger dig min tillåtelse.
    Dessa svar från TS .......driver h*n med oss, eller?
    Jag tror att TS helt enkelt har en underbar humor! 
  • Anonym (Loop)
    Ezmeraldah skrev 2025-10-09 08:09:17 följande:
    För att hon skämtar om depression? 

Det har hon väl inte gjort, men det hade nog varit lika kul om hon skämtade om det också. 

Man har olika humor. Jag tyckte TS kommentarer var harmlösa och roliga. Allt måste inte vara gravallvarligt. Och man kan behöva skämta om det som är jobbigt ibland. 

• Anonym (Loop)
    Anonym (Nun) skrev 2025-10-10 22:17:30 följande:

Bakterierna under armarna försvinner nog inte av att gnugga in lite tvål. Prova handgel istället. Då dör dem. 

Terapi vore kanske på sin plats också.

Varför ska TS bli steril under armarna? Helknasigt ju. 

Låter mer som att du behöver terapi mot bakterieskräck. 

Svar på tråden Jag har slutat duscha