• Anonym (Velig)

Hjälp mig att välja kläder till dejt!

Hej FL!

Nu är det så att jag ska på dejt, och vet inte vart vi ska. Vill av olika skäl inte heller fråga.

Mannen ifråga är en riktig gentleman och dessutom välbeställd. "Risken" finns att han tar mig till en dyr restaurang.

Samtidigt vill jag inte klä upp mig FÖR mycket.

Jag överväger att klä mig i stickad klänning och skinnstövlar. Tyvärr har jag ingen lämplig längre stickad klänning, enbart korta. 
    Vill inte ha pennkjol, för affärsmässigt.

Idéer?

• Svar på tråden Hjälp mig att välja kläder till dejt!
  • Anonym (?)

Är han en riktig gentleman kommer han uppskatta din klädsel oavsett vad du bär

Vill du känna dig komfortabel ta klänningen 

• Anonym (Bella)

Vad har du att välja på? En klänning du inte ens äger blir ju lite svårt. :) 

• Anonym (Velig)
    Anonym (?) skrev 2025-10-07 06:33:37 följande:

Är han en riktig gentleman kommer han uppskatta din klädsel oavsett vad du bär

Vill du känna dig komfortabel ta klänningen 

Tack, du har rätt... Är mer att jag vill känna mig rätt klädd för stället vi är på. Därför tror jag att lång kjol är ett säkrare kort än kort, men det kanske det inte är?
  • Anonym (Velig)
    Anonym (Bella) skrev 2025-10-07 08:04:01 följande:

Vad har du att välja på? En klänning du inte ens äger blir ju lite svårt. :) 

Lång blåblommog klänning av mycket fin kvalitet. Dock lite somrig.

Kjolar av varierande längd och kvalitet, i neutrala färger. 

Äger inte många blusar, trivs inte så bra i blus.

Diverse toppar...
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 09:10:05 följande:
    Tack, du har rätt... Är mer att jag vill känna mig rätt klädd för stället vi är på. Därför tror jag att lång kjol är ett säkrare kort än kort, men det kanske det inte är?
    Några grunder som kan vara bra att känna till
    Totalen viktigare en enstaka detaljer
    Diskret bättre än vulgärt
    Less is more

Undvik massor med hud
    Se till att det hänger ihop, Oputsade slitna stövlar förstör mer än en dyr handsväska tillför
    Det är inte priset som avgör
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 09:12:10 följande:
    Lång blåblommog klänning av mycket fin kvalitet. Dock lite somrig.

Kjolar av varierande längd och kvalitet, i neutrala färger. 

Äger inte många blusar, trivs inte så bra i blus.

Diverse toppar...
    Om du tar en kort kjol så ingen djup urringning bak eller fram
    Om du tar en lång kjol kan du ha mer urringning och/eller bara axlar
  • Anonym (Velig)
    Anonym (?) skrev 2025-10-07 09:39:34 följande:
    Om du tar en kort kjol så ingen djup urringning bak eller fram
    Om du tar en lång kjol kan du ha mer urringning och/eller bara axlar
    Jag är frusen av mig. Funderar därför på en tajt baraxlad stickad topp och en vid lång kjol till... Funderar på om jag kan ta stickad kjol eller om det blir för nedklätt. Svarta stövlar till, svart bälte...
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 09:42:40 följande:
    Jag är frusen av mig. Funderar därför på en tajt baraxlad stickad topp och en vid lång kjol till... Funderar på om jag kan ta stickad kjol eller om det blir för nedklätt. Svarta stövlar till, svart bälte...
    Stickat är inte det viktig. Utan passform, hud, stil, färg,
  • Anonym (Velig)
    Anonym (?) skrev 2025-10-07 09:36:35 följande:
    Några grunder som kan vara bra att känna till
    Totalen viktigare en enstaka detaljer
    Diskret bättre än vulgärt
    Less is more

Undvik massor med hud
    Se till att det hänger ihop, Oputsade slitna stövlar förstör mer än en dyr handsväska tillför
    Det är inte priset som avgör
    Toppen, tack!

Jag brukar täcka det mesta av huden ändå när det inte är högsommar eftersom att jag annars lätt fryser.

Går hellre efter att vara vacker och elegant än direkt sexig. 
    Kurvig kroppsform, så jag klär bäst i att jag markerar midjan oavsett vad annars jag bär. Passar därför bra i långklänning då en sådan får ett avbrott vid midjan eftersom att jag alltid har bälte till.
  • exandthecity

Ta stretchbrallor, sneakers och topp/jacka du känner dej bekväm med. Diskret sminkning eller inget alls. Om han är gentleman så anpassar han dejten efter hur du kommer, om han inte gett anvisningar inför er träff. Antagligen har han avverkat massor av dejter med tjejer som kommer med massa smink och designer-klänning. Vill du sticka ut.. snofsa inte upp dej, var dej själv.

Svar på tråden Hjälp mig att välja kläder till dejt!