Mandel skrev 2025-10-07 10:26:41 följande:
Om ni kommit så långt att ni ska på dejt ska man väl ändå kunna fråga hur dejten är tänkt så att man har passande klädsel.
Trodde man bestämde tillsammans vad man ska göra alternativt att en bestämmer, men att den då ger en tydlig instruktion till den andre om tid, plats, aktivitet, fika/mat och nivå på matstället osv.
Om man ska ses vid en viss plats innan, om man blir upphämtad osv.
Kan väl inte vara svårt att bara fråga vad som är tänkt?
Jag kan fråga, men tycker att det är roligare att bli överraskad av hur det avlöper. Dessutom tycker jag om när en man låter mig välja, alltså frågar mig efter det han hämtat mig vad jag vill göra/ äta osv. Kommer då gärna med egna idéer om vad jag vill, men tycker om att låta honom styra upp dejten. Om han är sådan som kommer att fråga mig, då upptäcker jag det inte om jag tvingat honom att redan bestämma vart vi ska.
Som jag inledde med:
Jag kan fråga, men har mina skäl till att inte göra det. Därför vill jag vara klädd på ett vis som fungerar för flera alternativ, och också oavsett hur han är klädd.
Sedan kommer han inte att tex ta med mig på grillning i skogen ifall att jag kommer uppklädd - skulle han mot all förmodan föreslå något sådant konstaterar jag att vi inte passar ihop och tar en kväll på stan på egen hand istället.